סגן נשיא אלסטום על העיכובים ברכבת הקלה: הבעיות בירושלים מורכבות יותר מאשר במקומות אחרים בעולם

תיירי בסט: "שמנו בישראל את הצוות הטוב ביותר שלנו, אבל אנחנו חייבים לקבל את היתרי הבנייה, אחרת לא נוכל לעבוד"

"אלסטום מעולם לא נטשה פרויקט. אנחנו מודעים לבעיות אבל נמשיך בהקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים עד להשלמתו בתנאים הטובים ביותר", כך אומר בראיון ל"גלובס", סגן נשיא חטיבת התחבורה באלסטום, תיירי בסט, בהתייחסו לעיכובים בהקמת הפרויקט שנדחה באחרונה רשמית לאפריל 2010. אלסטום שותפה ב-20% בקבוצת סיטי פס זכיינית הרכבת הקלה בירושלים.

העבודות להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים תוכננו להסתיים בינואר 2009. העיכובים בהנחת המסילות גרמו לחילוקי דעות קשים בין העירייה לסיטי פס לגבי האחריות לעיכובים במתן היתרי הבניה. במקביל מתנהל כיום מו"מ בין סיטי פס למשרדי האוצר והתחבורה על הפיצוי שתקבל החברה, שצפוי להסתכם בעשרות מיליוני שקלים.

העיכוב בהנחת המסילות, משקף לסיטי פס אובדן הכנסות של למעלה משנה בהפעלת הרכבת הקלה ובסט מציין, "אני לא רוצה להיכנס לחילופי האשמות, מבחינה פיננסית המצב לא פשוט אבל אנחנו לא נוותר על הפרויקט". בהתייחסו לעיכובים בהנחת המסילות, אמר בסט, כי "אם נקבל את היתרי הבנייה בזמן נוכל להשלים את הפרויקט במהירות. שמנו בישראל את הצוות הטוב ביותר שלנו כדי לדחוף את הפרויקט, אבל אנחנו חייבים לקבל את היתרי הבנייה במהירות, אחרת לא נוכל לעבוד. זה דבר בסיסי".

באשר למחלוקות מול עיריית ירושלים הוסיף בסט, כי "נתקלנו בבעיות גם במקומות אחרים בעולם, אבל בירושלים זה היה אפילו עוד יותר מורכב כי יש מספר רב של רשויות שאחראיות להיתרים".

בסט ציין, כי אלסטום מתכננת להשקיע מאות מיליוני אירו בשנים הקרובות בתחום התחבורה בישראל. בין השאר החברה מתמודדת כיום במכרז לחשמול הרכבת וצפויה להתמודד גם במכרז להקמת הקו הירוק, הקו השני של הרכבת הקלה בת"א, זאת למרות שהפסידה במכרז להקמת הקו הראשון לקבוצת MTS של אפריקה ישראל וסימנס, "ההשקעה שלנו בישראל היא לטווח ארוך. אנחנו לא כאן בשביל לממש רווחים", אמר בסט.