עסקת אורדן הושלמה: פימי תשלם 144 מ' ש' תמורת 50% מהפעילות

אורדן תרשום רווח הון של 46 מיליון שקל, כתוצאה מהכנסת הקרן לשותפות אסטרטגית

קרן פימי שבשליטת ישי דוידי חתמה היום על ההסכם לרכישת 50% מאחזקותיה של אורדן בפעילויות התעשייה והמסחר, תמורת 144 מיליון שקל, מהם כ-9.5 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות לפימי. העסקה צפויה להניב לאורדן רווח הון של 46 מיליון שקל.

החברה המשותפת עם פימי תכלול את כל חמשת תחומי הפעילות התעשייתית של קבוצת אורדן: צבעים ומוצרי אטימה, מוצרי בניה ופיתוח, מוצרי גמר לבנייה, מוצרים מרוכבים ומתכת. בין החברות שיכללו בחברה המשותפת: נירלט, איטונג, תשלובת אלוני, כרמית, אורדן רקם ואורלייט.

הרכישה מתבצעת לאחר ארגון מחדש במבנה האחזקות של אורדן, במסגרתו יועברו לאורלייט, כנגד הקצאת מניות, החזקות ופעילויות בתחום המתכת, וכן החזקות אורדן בכ-18% ממניות איטונג תעשיות.

החזקות אורדן ב-EER, החברה למשאבי סביבה ואנרגיה, כמו גם החזקותיה בנכסים שאינם תפעוליים (בעיקר נכסי נדל"ן), יישארו בבעלותה המלאה של אורדן, שצפויה כעת לשנות את שמה לאור השינויים.

אלדד בן משה, מנכ"ל אורדן, מסר היום כי "פימי הינו משקיע אסטרטגי חשוב ובעל פוטנציאל תרומה משמעותי להמשך פיתוח, צמיחה והשבחה של פעילויות התעשייה של קבוצת אורדן במשק הישראלי ובשווקים הבינלאומיים. השילוב של פימי ביחד עם קבוצת שרם-פודים, יקנה לקבוצה מגוון יכולות להמשך פיתוח, הן במישור האסטרטגי והן במישור הפיננסי".

אורדן סיימה את תשעת החודשים הראשונים השנה עם הכנסות בהיקף של כ-749 מיליון שקל, שיפור של 10% לעומת התקופה מקבילה אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-40.79 מיליון שקל (שיפור של 23%), והרווח הנקי הסתכם בכ-8 מיליון שקל, שיפור של כ-120%.

"ננסה להשתפר גם בתחום הרווחיות", אומר המנכ"ל בן משה, "על רקע הסינרגיה השיווקית בין חלק מהחברות בקבוצה, שעשויה להיות מתורגמת גם לסינרגיה תפעולית". נזכיר כי במהלך השנה האחרונה התחלפו שלושה מתוך ארבעה מנכ"לים בחברות בקבוצה.

מבחינת קבוצת שרם-פודים, מדובר בהמשך המגמה של מימוש נכסים, לאחר שהיא ביצעה במהלך השנה האחרונה מספר עסקאות התואמות למדיניות.

המרכזיות שבהן הן מכירת השליטה (75%) בשרפ"ק מימון ופרויקטים תמורת כ-6 מיליון שקל בתחילת החודש, ועסקה גדולה הרבה יותר: מכירת 39.9% ממניות פולאר השקעות תמורת 207 מיליון שקל, שהושלמה בחודש יולי.