משפחת אדיר במו"מ מתקדם למכירת השליטה בחברת כוח האדם "דנאל" לפי שווי של 166 מיליון שקל

בחברה מתעניינת קרן ישראלית * המו"מ מתקיים על רקע הפשרה המסתמנת בעניין חוק חברות כוח אדם

חברת כוח האדם דנאל , הנסחרת בבורסה של ת"א, הודיעה היום (ד') על מו"מ מתקדם למכירת השליטה בחברה לידי קרן ישראלית, לפי שווי חברה של כ-166 מיליון שקל המהווה פרמיה של 55% מעל שוויה לפי שער הנעילה מאתמול, שעמד על 107 מיליון שקל. גם מניית החברה הגיבה בהתאם ורשמה עלייה של 11.6% עם פתיחת המסחר היום. בהמשך היום התאזנה העלייה במחיר המניה ועמדה על כ-10% בממוצע.

החברה, שנמצאת כיום בשליטת משפחת אדיר, נחשבת לאחת מ"מועדון החמש", שם היא נמצאת לצד חברות כוח האדם הגדולות במשק - מנפאואר, ORS, אורטל ותגבור. דנאל הוקמה בשנת 1974 והיא עוסקת בשירותי משאבי אנוש, סיעוד ודיור מוגן. החברה מחזיקה גם בסוכנות הביטוח "שי-אל". עד לאחרונה עסקה החברה גם בפעילות נדל"ן בחו"ל והייתה אף שותפה בפרויקט דיור מוגן יוקרתי "הפאלאס" בתל אביב של דיור מוגן, אולם היא מתרכזת כיום בליבת העסק.

יונה אדיר, המשמשת כיו"ר ומנכ"ל החברה, אמרה היום ל"גלובס" כי הקרן ביקשה שלא לחשוף את שמה בשל רגישות המו"מ. לדבריה, היא תישאר בתפקידה כמנכ"לית, אולם עדיין לא בטוח אם היא תשמש גם כיו"ר. "החברה תמשיך להיות הבייבי שלי וגם שאר המשפחה תמשיך לעבוד בה. לא יהיו שינויים בניהול", הדגישה אדיר.

המו"מ לרכישת החברה מתנהל בעיתוי מעניין: ביום שלישי הבא אמור להיכנס לתוקף התיקון לחוק חברות כוח אדם, לפיו עובדי חברות כוח האדם ייקלטו במקומות העבודה כעובדים מן המניין בתום תשעה חודשים. ואולם, על פי ההסכמות בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לאנשי משרד האוצר, התיקון לחוק לא ייכנס לתוקף אם תושג פשרה בין ההסתדרות, ארגוני המעסיקים והממשלה.

כפי שנחשף לראשונה במגזין G של "גלובס" בתחילת השנה, עיני כבר הסכים שעובדי חברות כוח האדם ייקלטו בתום 18 חודשים, במקום תשעה חודשים. עיני כורך זאת בשיפור ההסכמים עם קבלני השירותים, בעיקר בתחום השמירה והניקיון - בו לא יתקיים סעיף הקליטה. עיקר המחלוקת כיום נובע מדרישת ההסתדרות שהממשלה תחייב את קבלני השירותים בהפקדת ערבויות, כפי שמחויבות לעשות חברות כוח האדם. עוד דורשת ההסתדרות שהממשלה תגביר את יכולת האכיפה של תנאי ההעסקה בקרב קבלני שירותים וכוח אדם.

כפי הנראה, הקרן, שמבקשת לרכוש את דנאל, תמתין עד יום שלישי הבא, כדי להיווכח האם אכן תתקבל הפשרה. קליטת עובדי חברות כוח האדם רק בתום 18 חודשים עשויה להבטיח לדנאל איתנות עסקית רבה יותר לעומת התרחיש על פי החוק המקורי.

יש לציין כי עד היום במקרים רבים עובדי חברות כוח אדם הועסקו ללא הגבלת זמן גם שנים ארוכות. "הארכת תקופת ההעסקה ל-18 חודשים חשובה דווקא לעובדים", טוענת אדיר. "אחרת יפטרו אותם, במיוחד במגזר הציבורי, שם אין תקנים". לדבריה, מאמצי ההסתדרות לעשות סדר בשוק כוח האדם רק יעשה טוב לחברות הגדולות, בהן דנאל.