סימנטק: 60% אינם סומכים על הממשלה לגבי נתוניהם האישיים

לפי המחקר, הדבר נובע בעקבות הפרות פרטיות בוטות שנרשמו בחודשים האחרונים

למרות כניסתו של האינטרנט למיינסטרים, מדי פעם עולה הוכחה חדשה כי אחוז גבוה של משתמשים (או משתמשים פוטנציאלים), ולמעשה רובם, אינם סומכים על הגופים שמנהלים את הנתונים המתקבלים באמצעות ה-Web. לפי מחקר חדש של סימנטק, 6 מתוך כל 10 אנשים בבריטניה אינם סומכים על כך שגופים עסקיים או ממשלתיים יגנו על הפרטיות של פרטיהם האישיים.

המחקר, אשר בוצע עבור ענקית האבטחה בחודש נובמבר, בחן את תחושתם של 1,000 משתתפים ביחס לנוהלי אבטחת נתונים של גופים ממשלתיים ועסקיים. מהמחקר עולה כי בעקבות הפרות פרטיות בוטות שנרשמו בחודשים האחרונים, מפחדים יותר ממחצית ממשתתפי הסקר להיות קורבנות של גניבת זהויות או הונאה מקוונת.

מהסקר עולה כי 62% אינם סומכים על הממשלה בנושא נתוניהם האישיים וכ-61% אינם סומכים גם על חברות ביחס לנתונים אלה. 53% מהמשתתפים מפחדים להיות קורבנות לגניבת זהויות והונאה מקוונת, ו-46% מרגישים כי החקיקה הקיימת לעדכון על החשיפה או אובדן נתוניהם אינה מתאימה והם תומכים בחקיקה הדוקה יותר.

המחקר, כך טוענת סימנטק, מאשר את הצורך בנהלים טובים יותר למניעת אובדן נתונים, ומעלה את השאלה האם נדרשת חקיקה מחמירה יותר בכל הנוגע לדיווח על חדירה לנתונים. "חוקים כאלה יבטיחו כי ארגונים ידווחו ללקוחות או לציבור על אובדן, גניבה, גישה או גילוי של נתונים אישיים ללא הרשאה, אלא אם כן הנתונים היו מוגנים באופן מספק", טוענת סימנטק.