שביתת המרצים: בחצות הסתיים מו"מ בבית הדין לעבודה; הצדדים משדרים אופטימיות זהירה

מדווחים על התקדמות לראשונה מזה יותר מ-10 שבועות * אופטימיות לגבי הסיכוי לפתור את המשבר לפני ה-13 בינואר, מועד הביטול של הסמסטר

הפנייה לבית הדין לעבודה בענין שביתת המרצים מוכיחה את עצמה. לראשונה, בתום יותר מ-10 שבועות של שביתה, הצדדים מדווחים על התקדמות ומשדרים אופטימיות זהירה.

המו"מ הממושך בחסות בית הדין לעבודה, שארך עד קרוב לחצות אתמול (ב'), לאחר דיון של כמעט 6 שעות, הסתיים בגישה אופטימית של הצדדים, לגבי הסיכוי לפתור את המשבר לפני 13 בינואר, מועד הביטול הצפוי של הסמסטר.

חלק ניכר מההתקדמות נובע מהצעתו של פרופ' מנחם מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית, בסוגיית המניעה של שחיקת השכר של הסגל האקדמי הבכיר בעתיד. הצדדים סיכמו לחדש את הדיונים ביום רביעי, לאחר שיעשו 'שיעורי בית' ויבדקו את יתכנות ההצעות שעל הפרק.

פגישת המו"מ האחרונה בהשתתפות כל הצדדים נגמרה בלא כלום, לאחר ששר האוצר רוני בר-און זימן את המרצים לפגישה, שבה דחו את הצעתו לקיים בוררות בדבר גובה השחיקה בשכרם.

המחלוקת הבסיסית בין הצדדים היא באופן חישוב השחיקה בשכרם. המרצים טוענים כי מדובר בשחיקה של 35%, בעוד שבאוצר טוענים שמדובר ב-3% בלבד. המרצים טוענים לכל אורך הסכסוך, כי יש להשוות את השחיקה לבכירים במגזר הציבורי, אם לא לעוסקים ב"מחקר ופיתוח" במגזר הפרטי. בנוסף, תבעו ליצור מנגנון מוסכם שימנע את השחיקה העתידית בשכרם.

פרופ' צבי הכהן מעדיף לצנן את ההתלהבות של ראשי האוניברסיטאות: "היו בסך הכל 3 ישיבות קונסטרוקטיביות, בכולם היינו קרובים להבנה, והאוצר פוצץ את זה ברגע האחרון והיינו צריכים להתחיל הכל מהתחלה. צריך לשמוע את עמדת האוצר ביחס להצעות החדשות. באופן אישי אני תמיד אופטימי, לא רוצה להביע עמדות כאלה או אחרות, אני עוד לא יודע אם ההצעה מספיק טובה והאם האוצר מסכים".