אהובת הנשיא הצרפתי

אפילו אם הצרפתים רגילים לבלוע צפרדעים, הם לא ממש הצליחו לעכל את הצפרדע העונה לשם קרלה ברוני. עם פרסום הידיעה הם הסתובבו המומים למדי. אין ספק שקרלה יפהפייה ומושכת, אבל היא גם דוגמנית הורסת משפחות

מייד אחרי שססיליה סרקוזי עזבה את בעלה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, החלה התקשורת המקומית לעסוק בשאלה מיהי הגברת הראשונה האידיאלית עבור הגרוש הלוהט ביותר ברפובליקה. בין המועמדות כיכבו שחקנית הקולנוע שרון סטון, הביוגרפית של סרקוזי, יסמינה רזה, מגישות טלוויזיה ופוליטיקאיות. כל העניין הוצג כבדיחה, משום שבצרפת פרסום פרטים אישיים ופגיעה בצנעת הפרט אסורים על פי חוק.

קרב העיתונים אחר הגילוי מי היא האישה שמונעת מנשיא צרפת לישון באלכסון רק ניצת עם גירושיו המתוקשרים. הראשונה בתור הייתה לוראנס פרארי, מגישת טלוויזיה בלונדינית בערוץ קאנאל. פרארי, שהתגרשה גם היא לאחרונה, נראתה מבקרת קצת יותר מדי בארמון האליזה. אבל פרארי הגישה תביעת דיבה נגד שני עיתונים שרמזו על קשר רומנטי בינה לבין הנשיא, והורידה מהפרק כל אישור לשמועה.

הצרפתים שוב נשארו עם נשיא גרוש וחבול, אבל הם לא כעסו על הגברת הראשונה לשעבר. הם רק רצו למצוא לנשיא שלהם בת זוג נאותה, יפה ומכובדת. התא המשפחתי הוא ערך חשוב בצרפת, והציבור רוצה לראות את הנשיא שלו רגוע ומתפקד מבחינה פוליטית ולא רודף אחרי שמלות. גם אם הן מעוצבות בשיק צרפתי.

פתיינית איטלקיה

חיי האהבה של סרקוזי תמיד היו מלווי טלטלות. כך, למשל, בעוד הוא מחתן את ססיליה עם בעלה הקודם, מתוקף תפקידו כראש עיריית נואי, אמר לעצמו שהיא תהיה אשתו ביום מן הימים - ואכן כך היה. אגב, באותם ימים הוא בכלל היה נשוי לאפוטרופוסית של בנותיה.

סרקוזי נחשב לנשיא צעיר ונאה יחסית (אם כי נמוך מאוד), וחיבתו לדוגמניות גבוהות מאלצת אותו להתהלך זקוף במיוחד. אבל אפילו אם הצרפתים רגילים לבלוע צפרדעים, הם לא ממש הצליחו לעכל את הצפרדע בשם קרלה ברוני. עם פרסום הידיעה הם הסתובבו המומים למדי. אין ספק שברוני יפהפייה ומושכת, אבל היא גם ידועה כדוגמנית הורסת משפחות. היא מעולם לא מנעה מעצמה בעברה מערכות יחסים עם גברים מבוגרים או נשואים, והיא תמיד דאגה לפרסם את כל זה.

זו הסיבה שהצרפתים מאמינים שהייתה זו דווקא ברוני, שדחפה את הנשיא לצילום המשותף ביורודיסני בפריז, ביום הולדתה ה-39. לא מדובר באזורי השיק שבהם אוהב הנשיא לבלות, ולא שחלילה היו נוכחים במקום לואי, בנו בן ה-10 של הנשיא או אורליין, בנה בן ה-7 של ברוני. גם התבטאויותיו של סרקוזי אחרי גירושיו מססיליה, שמעתה יישמרו חייו הפרטיים בדל"ת אמותיו, מאותתים על כך שלא היה זה הוא שדחף לצילום המשותף.

בעוד ארמון האליזה משחרר "אין תגובה" עיקש ומסרב להוציא כל הודעה פומבית, התחושה שנוצרה אצל הצרפתים היא שלא מדובר בגברת ראשונה מכובדת במיוחד, אלא יותר בפתיינית איטלקיה, שמופיעה על במות עם גיטרה ביד אחת ופחית בירה בשנייה.

ברוני היא ילידת טורינו, שהגיעה לצרפת בגיל חמש. אביה מלחין מוזיקת אופרה, אימה שחקנית ופסנתרנית, והיא עצמה למדה נגינה בפסנתר ובגיטרה. את לימודיה התיכוניים סיימה בבתי ספר פרטיים שווייצריים וצרפתיים, ואת התואר בארכיטקטורה בסורבון הפסיקה כשהייתה בת 19 עקב חוסר עניין מצטבר. בניסיון לגלות את העולם היא החלה בשנת 1985 קריירת דוגמנות, נכנסה לגלריית הטופ מודלס וכיכבה על השערים של רוב מגזיני האופנה הנחשבים ועל מסלולי התצוגות של המעצבים הגדולים בשנות ה-90.

לא רק קריירת הדוגמנות מינפה אותה לתודעה הציבורית, אלא גם הזרועות הגבריות עליהן נצפתה תלויה באותה התקופה. היא יצאה עם אריק קלפטון, מיק ג'אגר (כשעוד היה נשוי לג'רי הול), דונלד טראמפ וקווין קוסטנר.

בגיל 29 החליטה להפסיק את קריירת הדוגמנות ולהתרכז במוזיקה. ב-2002 הוציאה את האלבום הראשון, "מישהו אמר לי", מלווה רק בגיטרה. האלבום נמכר בשני מיליון עותקים, וזיכה את ברוני בפרס כיוצרת מוזיקה נשית.

הקשר היהודי

השנה הוציאה ברוני את אלבומה השני, "בלי הבטחות", שמתבסס על טקסטים של משוררים בריטים כמו אמילי דיקנסון ודורותי פרקר. באלבום נכלל שיר אהבה לאבי בנה, רפאל אנתובן, מורה לפילוסופיה בסיאנס פוליטיק, שהקשר עמו נולד מתוך פרשה שהסעירה את האינטלקטואלים הצרפתים.

הכול החל כשברוני חיה עם עורך הספרות ז'אן פול אנתובן, ופתחה במקביל ברומן סוער עם בנו, רפאל - שבאותה תקופה היה נשוי לז'וסטין לוי, בתו של הפילוסוף היהודי ברנר הנרי לוי. ז'אן פול וברנר הנרי הם חברי נפש, וזה היה רק עניין של זמן עד שילדיהם יתחתנו זה עם זו. אבל ברוני הצליחה להפריד בין ז'וסטין לרפאל, ואף להביא עמו ילד לעולם. כעבור כמה שנים פרסמה ז'וסטין ספר אוטוביוגרפי גורף פרסים, שמספר איך בדיוק הרגישה כשברוני גנבה את בעלה.

ברוני, כנראה, עוד לא אמרה את המילה האחרונה בכל מה שנוגע לדברים שבלב. מה שבטוח הוא שאת חג המולד נשיא צרפת בילה איתה. ¡