נמשך המו"מ בין נציגי המרצים לבין משרד האוצר - ללא התקדמות משמעותית

משרד האוצר דחה הבוקר את ההצעה האחרונה שהועלתה ביום שני למניעת שחיקתו העתידית של שכר הסגל האקדמי הבכיר

נציגי המרצים ומשרד האוצר ממשיכים להידיין בחסות נשיא בית הדין לעבודה, סטיב אדלר, עד לשעה זו, עדיין ללא התקדמות משמעותית. זאת לאחר שמשרד האוצר דחה הבוקר (ד')את ההצעה האחרונה שהועלתה ביום שני למניעת שחיקת השכר העתידית של הסגל האקדמי הבכיר, סלע המחלוקת העיקרי במו"מ, באמצעות השוואתו לשכר העשירון העליון במגזר הציבורי. גם על שיעור שחיקת השכר משנת 2001 ועד היום עדיין אין הסכמה, אך הערכת הצדדים כי בנושא הזה הסיכויים להגיע להבנות גדול יותר.

פרופ' אשר כהן, נציג המרצים, אמר לפני תחילת המו"מ הבוקר: " עשינו בדיקות מאוד רציניות וממשיכים לבדוק, אך האוצר אומר לא בא בחשבון. בכל פעם שמציעים מתווה חדש ושומעים על תשובה שלילית של האוצר, בדרך כלל דרך העתונים. אני מקווה שבית הדין יראה את המשחק החוזר של הצעות קונסטרוקטיביות שמטורפדות על ידי האוצר ויבין מי האחראי לכך". גורמים המעורבים במו"מ המתקיים בחסות בית הדין, טוענים כי אדלר פועל לנסות לקדם את המו"מ ללא לאות, אך לא מראה העדפה לעמדת צד זה או אחר.

יצויין כי ראשי האוניברסיטאות החליטו כי 13 בינואר יהיה התאריך שעד אליו, אם המרצים לא ישובו ללמד הסמסטר יבוטל. ראשי האוניברסיטאות החליטו לפנות לסעד בית הדין לעבודה בתקווה שניהול מו"מ בחסותו יקדם את השגת הפתרון, בשביתה באוניברסיטאות שסוגרת את השבוע ה-11 לקיומה. אם לוא, ביקשו מבית הדין הארצי, להוציא צוי מניעה כנגד המרצים השובתים.