יוצאים מהמסגרת

בגלריה מיצג מוצגות עבודות של האמנית טלי נבון וחבריה. בבית המלאכה הסמוך עוסק בן זוגה בהתקנת מסגרות יוקרתיות

בבית קטן ונחבא אל הכלים, בין בנייני הענק של הבנקים הגדולים ברחוב יהודה הלוי, יושב לו בית המלאכה למסגרות של טלי וקותי נבון, ולצדו גלריה קטנה וסטודיו. היא אמנית וידאו-ארט ציירת ומיצגנית, והוא בעל מלאכה, בונה מסגרות אומן. בגלריה מציגה טלי עבודות שלה ושל אמנים חברים. "לא תערוכות", כדבריה. נבון, החברה בקבוצת האמנים "סלונה", הציגה השנה בבית בנמל בת"א, בבית קנר בראשל"צ ובאירוע "לווייתנים". בשנה הקרובה תציג תערוכת יחיד בבית האמנים בת"א.

את עסקי המסגור שלהם התחילו "רק לפני 19 שנה", כדבריהם, ומאז הפכו לאחד העסקים המומחים בתחום. אספנים רציניים, אמנים ואנשים שמעריכים את חשיבות המסגרת לתמונה שבתוכה, מכירים אותם היטב. את המסגרות הייחודיות שלהם הם מייבאים בסדרות מוגבלות מאירופה, "כמו יין טוב", אומרת נבון, "30-40 יחידות מכל דבר". גם מעצבים מגיעים אליהם עם לקוחות למצוא את הדבר הבא למסגור מראות ואמנות בבית.

הקשר שלהם לאמנות מעניק להם יתרון עסקי. הם יודעים לטפל בעבודות שמגיעות עם פגעים ולספק ליצירות הגנה לאורך זמן. "אנחנו כבר מוסד", היא צוחקת, בחדר הקדמי הקטן. "יש אספנים שבאים ואומרים 'תעשו מה שצריך', ואנחנו מתאימים את המסגרת והטיפול הנכון".

כאן יידעו להגיד לכם למה צריך מסגרת קופסה (כדי שיהיה כמה שפחות מגע עם היצירה) למה צריך פתח אוורור נסתר מאחור (כדי שהבד ינשום ולא תצטבר לחות) וגם אם העבודה שהבאתם שווה פחות מהמסגרת שאתם בוחרים.

מיצג - גלריה, מסגור, אמנות, יהודה הלוי 33, תל-אביב.