אושר תקציב ועדת הבחירות המרכזית: 9.4 מיליון שקל

תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הבאה יעמוד על 9.4 מיליון שקל. התקציב נמוך בכמיליון שקל מתקציב שנת 2007, שעמד על 10.4 מיליון שקל. התקציב, שאושר היום (ג') בוועדת הכספים, כולל בין היתר סכום של 1.2 מיליון שקל להדפסות שונות, לעומת 100 אלף בלבד בשנת 2007, ירידה של כמיליון שקל בסעיף ציוד לקלפיות, והפחתה של כמיליון שקל בסעיף מיכון ומיחשוב.

בדברי ההסבר של ועדת הבחירות המרכזית נכתב כי הסכום להדפסות מיועד להדפסת 7 מיליון מעטפות הצבעה, וכי הסכום המוקצב לציוד לקלפיות הופחת, מאחר שמרבית הציוד כבר נרכש ומדובר בהשלמת ציוד בלבד כמו ציוד קלפי נייד וקלפיות לחו"ל.

מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, תמר אדרי, אמרה בדיון כי לא מדובר בתקציב של שנת בחירות אלא בתקציב עבודה שוטפת של צוות מצומצם, שנערך כדי להיות מוכן לבחירות בעת הצורך. לדבריה, "אם ייקבע תאריך לבחירות, נפנה בקשה נוספת לוועדת הכספים בדרישה לתוספות תקציביות". עוד הוסיפה אדרי כי ספירת הקולות, שנערכת בימים שלאחר הבחירות, לא תתקיים בבניין הכנסת, על פי הודעה ממנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, וכי הם מחפשים מקום חלופי לביצוע פעולה זו.

יו"ר הוועדה, סטס מיסז'ניקוב, אמר בדיון כי "אישור התקציב נועד לאפשר לוועדת הבחירות המרכזית לפעול באופן שוטף, ללא תאריך יעד שמרחף מעליה, ביעילות מרבית וללא בזבוז מיותר של כספי ציבור, העלול להיגרם בשעות של לחץ ודחיפות".

בעקבות דרישת חלק מחברי הכנסת, החליט מיסז'ניקוב להזמין את בלשניקוב על מנת לנסות ולפתור את סוגיית מיקום ספירת הקולות.