רוני אלרואי רוצה למחוק את ישאל מהבורסה - ישלם לציבור כ-54 מיליון שקל

קמן אחזקות הגישה הצעת רכש במחיר של 16 שקל למניה, 25.3% מתחת לרמת השיא של המניה בשנה האחרונה

רוני אלרואי, בעל השליטה (76.16%) בחברת ישאל , הגיש באמצעות קמן הצעת רכש מלאה לרכישת 23.84% (3.37 מיליון מניות) מידי הציבור לפי מחיר של 16 למניה ובהיקף כולל של 53.94 מיליון שקל. המחיר משקף לחברה שווי שוק של 244 מיליון שקל, ב-25.3% מתחת למחיר השיא של המניה בשנה האחרונה, אך בפרמיה של 10.5% מעל מחיר הסגירה שלה אתמול.

ישאל היא חברת השקעות, שמבחינת הנהלת החברה קשה להבהיר לציבור המשקיעים בה את הערך האמיתי של החברה, מכיוון שהיא מורכבת מדי. "הצעת הרכש נועדה לפשט את מבנה קבוצת קמן אחזקות, ולמנוע מצב שבו קיימת כפילות של שתי חברות אחזקה, באופן שבמידה שהצעת הרכש תושלם, קמן תחזיק ישירות בחברות הבנות שלה על-פי תחומי עיסוקן", אמר גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר ישאל.

התשובות להצעה יתקבלו עד ל-30 בחודש הנוכחי ובקמן מדגישים כי "ההצעה משקפת מחיר הגבוה ב-50% מהמחיר בו נרכשה השליטה מקבוצת דוברת לפני פחות משלוש שנים, ומדובר במחיר הגבוה ב-22% מהונה העצמי של ישאל".

גורם בכיר בחברה ציין עוד, כי "המחיר הוגן ביחס לתקופה". אבל, המשקיעים סבורים ככל הנראה אחרת, ולכן בתגובה לידיעה זינקה היום המניה ב-11.4% למחיר של 16.13 שקל.

אם תתקבל הצעת הרכש באופן מלא, תרכוש קמן - המחזיקה בדילול מלא ב-71.25% מישאל (10.86 מיליון מניות) - את כל אחזקות הציבור בחברה, תחזיק ב-100% ממניותיה, ומניותיה של ישאל יימחקו מהמסחר בבורסה. עם זאת , הצעת הרכש של קמן איננה מותנית בהיענות מלאה, כלומר קמן תרכוש את המניות גם במקרה שרק חלק מהמשקיעים ייענו בחיוב להצעה. קמן תוכל להגדיל במקרה זה את אחזקותיה רק עד לשיעור של 90%.

פורטפוליו מגוון

לפני חודשיים רכשה ישאל את השליטה בקבוצת תאת וכיום היא מחזיקה בכ-69% מהקבוצה (תאת תעשיות ותאת טכנולוגיות ). מלבד תאת כולל תיק ההשקעות של ישאל אחזקה ברשת ניו-פארם (שהשליטה בה נמכרה לרשת המשביר החדש לצרכן ) וביצרנית המצברים שנפ , וכן מחזיקה קמן בשליטה בחברות פרנץ קאלף, מתכות פינקלשטיין, הגליל תעשיות, אביגדור תעשיות, חברת הדלק האמריקנית אמפייר פטרוליום (סימול: EMPR.OB) וכן פעילות בתחום הנדל"ן במזרח אירופה.