קרית אתא: 700 יח"ד יוקמו על המתחם הקהילתי של מפעל אתא

יוקמו תשעה מבנים בני 16-18 קומות סביב פארק גדול, ותוך שימור השדרה ההיסטורית

ועדת המשנה לתוכניות א' של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה החליטה להפקיד את תוכנית אחוזת מולר על הפארק בקרית אתא, שבמסגרתה יקומו 700 יחידות דיור על חטיבת קרקע בשטח של 64 דונם במרכז העיר.

התוכנית חלה על שטח שהיה שייך למשפחת מולר, בעלת מפעל אתא, שהיה בית חרושת לטקסטיל שהוקם בשנת 1934. בשטח זה גם גרו משפחת מולר ופועליו הראשונים של המפעל, והתקיימו בו חיי קהילה של ממש.

התוכנית, ביוזמת חברת ד.ר. נופרים א. חן, מציעה איזכור היסטורי של המקום והסביבה, שיבוא לידי ביטוי בין היתר בשימור הצריף שהיווה מבנה מגורים לפועלים והפיכתו לבית קפה שיכלול איזכור היסטורי של המתחם ובית החרושת, וכן בשימור חלק מהמבנים, הצמחייה וצירי ההליכה.

יחידות הדיור יוקמו, לפי התוכנית, בתשעה מבני מגורים שגובהם ינוע בין 16 קומות ל-18 קומות, כשהמבנים ייבנו סביב שטח ציבורי פתוח וצמחייה.

התוכנית, שנערכה על-ידי האדריכל ליאור דץ, מציעה גם פארק מרכזי ששטחו 17 דונם (30% משטח התוכנית) שחלק גדול ממנו מיועד לשימור נופי ולשטח ציבורי פתוח שישמר את הצמחייה ואת השדרה ההיסטורית. המבנים שנסמכים לרחוב העצמאות יהיו בעלי חזית מסחרית מקבילה לצידו השני של הרחוב.