עתירה: לאכוף את הסרת שלטי החוצות מנתיבי איילון

עמותת פעולה ירוקה טוענת כי שלטי החוצות באיילון שכוסו ביריעות בד מכערים את הנוף

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לפי פקודת ביזיון ביהמ"ש לאכוף על עיריות ת"א, רמת השרון ור"ג, חברת נתיבי איילון והמשרד להגנת הסביבה להסיר לאלתר את כל השלטים הבלתי-חוקיים המוצבים עדיין לאורך נתיבי איילון, לרבות אלו שכוסו ביריעות בד. הבקשה, שהוגשה בידי עמותת פעולה ירוקה, מופנית גם נגד חברות שלטי החוצות, נור סטאר מדיה וברעם פרסום מקורי.

עמותת פעולה ירוקה טוענת כי רק חלק מהשלטים לאורך כביש איילון הוסרו, כפי שדורש החוק, ואילו חלקם לא הוסרו וחלקם כוסה ביריעות בד. לדבריה, התוצאה המעשית היא ש"לאורך נתיבי איילון מוצבים כיום שילוט לא חוקי ומתקני ענק מכוסים בבד שחור בעלי מראה מאיים וקודר, המכערים את הסביבה והנוף ומהווים מפגע חזותי מן המעלה הראשונה". העמותה מציינת כי כיסוים של שלטים ביריעות בד אינו גורע מאי חוקיות הצבתם.

העמותה טוענת עוד כי העיריות, המשרד להגנת הסביבה, והחברות נתיבי איילון, נור וברעם עושות כל שביכולתן להתחמק מחובתן הפשוטה לפי פסק הדין - להסיר את השלטים ואת מתקניהם הפוגעים במרחב הציבורי ומוצבים בנתיבי איילון בניגוד לחוק.

העמותה מבקשת מבית המשפט לקבוע תאריך קרוב ברור שממנו ואילך לא תותר הצבת שילוט כלשהו לאורך נתיבי איילון וכן לקבוע קנס יומי עבור כל יום של חריגה ממועד זה. (עת"מ 1729/06).