אסם מפסיקה את ההתקשרות עם מדיה קום ומרכזת את התקציב ביוניברסל מקאן

לראשונה מרכזת אסם את כל תקציב המדיה במקום אחד * היקף תקציב המדיה של אסם ב-2007 עמד על כ-12 מיליון דולר

עוד סיבוב בקרב המתוקשר שבין מקאן-אריקסון לאדלר חומסקי & ורשבסקי: ל"גלובס" נודע כי מחצית מתקציב המדיה של אסם, שנוהלה עד עתה בחברת המדיה של אדלר-חומסקי "מדיה קום", יועבר לטיפולה של חברת יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון. בכך למעשה מרכזת אסם לראשונה את כל תקציב המדיה שלה במקום אחד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף תקציב הפרסום של אסם במדיה ב- 2007 עמד על כ-12 מיליון דולר. משמעות הדבר שיוניברסל תקבל אליה תקציבים נוספים בסדר גודל של כ-6 מיליון דולר.

תקציב המדיה של אסם והגופים המטפלים בו עברו בשנתיים האחרונות לא מעט טלטלות ותהפוכות. מערך הפרסום של אסם מונה 4 משרדים: פובליסיס-אריאלי, גיתם BBDO מקאן-אריקסון וגלר-נסיס.

ב-2006 החלה אסם בסדרת בדיקות בכל הקשור למערך הפרסום והמדיה שלה שאמורים היו לבחון את האפשרות לרכז את המדיה בידי שני גורמים. התוצאה הייתה מכרז מדיה שהיה אחד המתוקשרים והמסובכים ביותר בהיסטוריית המדיה של ענף הפרסום. בשלב הראשון נקבעו שני זוכים: יוניברסל מקאן ו-TMF, אבל בסופו של דבר לא התקשרה אסם עם TMF והעבירה את התקציב למדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס.

למרות זאת, כבר בחודשים הראשונים החלו להישמע חריקות. למרות המכרז אסם חתמה בעצמה הסכמי מדיה עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, אך לא עם ערוץ 10. יוניברסל מקאן הצליחה להכניס את אסם לתוך ההבנות המסחריות שלה עם ערוץ 10, עוד טרום מכרז אסם ואילו מדיה-קום מצאה עצמה מתבקשת לשלם לערוץ את המחיר החדש שהיה גבוה יותר בכ-25%. מאחר ואסם חייבה את חברות המדיה שלה ביעדי חשיפה, אך לא חייבה אותם בדרך להשגת היעדים, בחרו באסם שלא להתערב וכך במשך מספר שבועות נמנעה מדיה קום מלפרסם את אסם בערוץ 10. בסופו של דבר נפתר הסכסוך אך הוא לא תרם לדימוי של מדיה קום בקבוצת אסם.

מאסם נמסר בתגובה: "לקראת סיום תקופת ההתקשרות עם חברות המדיה אסם בוחנת את המשך פעילותה בתחום".