שוב כמעט תאונה בשדה התעופה בן-גוריון; ככל הנראה בשל טעות של מגדל הפיקוח

המגדל אישר למטוס ישראייר, שהיה בטיסת אימון, לנחות בשדה, למרות שמאחוריו התכונן לנחיתה מטוס של חברת התעופה התורכית * רשות שדות התעופה הקימה ועדת חקירה לבדיקת האירוע

שוב כמעט תאונה בשדה התעופה בן גוריון. הבוקר בשעה 9.00, אישר מגדל הפיקוח למטוס ישראייר, שהיה בטיסת אימון, לנחות בשדה, זאת למרות שמאחוריו התכונן לנחיתה מטוס של חברת התעופה התורכית. המרחק בין שני המטוסים היה פחות מחמישה מייל, שנחשב לטווח הביטחון ההכרחי. הפקח הבחין מיד בטעות, תיקן את הוראותיו ובכך נמנע אסון כבד.

בתגובה לאירוע הקימה רשות שדות התעופה ועדת חקירה, שתבדוק את האירוע. המקרה גם דווח למשרד התחבורה ולחוקר התאונות הראשי, יצחק רז, שיבדוק אף הוא את האירוע. יצוין, שבהתאם לנהלים, הפקח הוחלף מיד בפקח אחר.

לפני שנה בדיוק, בפברואר 2007, אירע מקרה דומה שבו אישר הפקח בשדה התעופה למטוס איברייה לנחות מבלי לשמור על טווח ביטחון מספיק ממטוס אל על שהתכונן אף הוא לנחיתה. בשונה מהמקרה היום, מי שהזהיר את מגדל הפיקוח, היה מטוס אל על. בעקבות כמעט התאונה, פרסם חוקר התאונות, רז, שורה של המלצות לתיקון המצב. שר התחבורה, שאול מופז, לא הסתפק בכך ומינה את וועדת לפידות שחקרה שוב את האירוע שפרסמה שורה ארוכה של המלצות לשיפור תנאי הבטיחות בשדה. בין השאר המליצה הוועדה על הסדרת היחסים עם חייל האוויר, על הקמת מגדל פיקוח חדש, התקנת מכשור נחיתה מתקדם, הארכת מסלולים ועוד.