תש כוחו של הדולר

מחירו של האירו חצה אתמול סוף-סוף את 1.5 דולר, והיד עוד נטויה

הלילה קצת אחרי חצות פרץ צמד המטבעות אירו/דולר את רף המחיר 1.50 דולר לכל אירו.

החל מנובמבר 2007 ניסה כמה פעמים הצמד לפרוץ רמה זו, ובכל פעם שהדבר נראה כעומד להתרחש, עמדו קוני דולר חזקים שנלחמו בכל כוחם על מנת למנוע את פריצתה. הלילה תש כוחם.

סממנים לכך התקבלו כבר במשך יום המסחר אתמול. בפעמים הקודמות בחודשיים האחרונים חצה השער את רמת 1.49 אך לא הצליח לסגור את היום במחיר זה. שוק המט"ח עובד 24 שעות ביממה. סגירה משמעותה השער בסוף יום המסחר בניו יורק, דהיינו חצות לפי שעון ישראל.

אם אין נתונים כלכליים המתפרסמים בשעות הערב שלנו, הרי שבדרך כלל שערי המטבע "נרגעים" בשעה 8 או 9 בערב ו"הולכים לנוח" עד למחרת היום עם פתיחת המסחר באירופה.

המילה "בדרך כלל" חשובה מאוד במקרה זה. אנו כסוחרי מט"ח מחפשים את היוצא מן הכלל. אתמול היתה הזדמנות כזו. בערך ב - 19.00 עבר השער את רמת 1.49, עד 23.00 המשיך והגיע לשער 1.4980.

במשך חמישה או ששה ימים המסחר נגע ברמות גבוהות (1.49-1.495) אך היום נסגר ברמות מחיר שבין 1.48 ל-1.4850. דבר דומה לא קרה בחודשיים האחרונים.

זה היה הסימן לפריצה הצפויה ואכן בחצות הלילה פשטו כוחות האירו ותוך כדקה עלה השער לרמה של 1.5050 בערך. כך עובדים שוקי המטבע. כאשר יש פריצה אנו לא מתווכחים איתה, אנו פשוט מצטרפים לפריצה מבלי להסתכל לאחור.

כמובן שתמיד צריך לקבוע כמה אנו עשויים להפסיד במידה, ולמרות הסיכוי הגבוה, המהלך שאנו צופים יתבדה. זהו שוק של הזדמנויות ורק מי שמחכה להן בסבלנות קוצר פירות.

מכאן והלאה נראה שאנו בכיוון של 1.55. לא מסיבות כלכליות אלא מסיבות ספקולטיביות.

אילן דנציגר הוא מנכ"ל "פורקס אילנד" - ניהול תיקים במט"ח