נמחקו שני דירקטורים מהתביעה הייצוגית נגד טי.אר.די: הצטרפו לחברה אחרי העסקאות

ביהמ"ש הורה למחוק את תמר מיכלסון ואביטל יגל מהתביעה שהוגשה נגד חברת טי.אר.די אינסטרום ומנהליה, וזאת בשל היעדר עילה

שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, ציפורה ברון, הורתה למחוק את תמר מיכלסון ואביטל יגל, דירקטוריות לשעבר בחברת טי.אר.די אינסטרום, מהתביעה שהוגשה נגד החברה ומנהליה, וזאת בשל היעדר עילה.

התביעה והבקשה לאשרה כייצוגית הוגשה על-ידי מחזיק האג"ח של החברה לשעבר, זאב זאבי. כזכור, טי.אר.די הבורסאית, העוסקת בייצור ופיתוח מיכשור בתחום רפואת השיניים, גייסה באפריל 2006 עשרות מיליוני שקלים מהציבור. מייד לאחר ההנפקה הושקעו הכספים בעסקאות פיננסיות שהניבו הפסד של כ-20 מיליון שקל. בתביעה נטען, שהחברה היתה צריכה לדווח לציבור המשקיעים על הה פסדים אך עשתה זאת באיחור רב, ולכן נגרמו לתובע נזקים בגין ירידת ערך אחזקותיו.

הדירקטוריות לשעבר טענו, באמצעות עוה"ד אופיר צברי ואסף שילה ממשרד צברי-יובל, כי לא כיהנו בחברה בתקופה שבה השקיעה החברה באותן עסקאות, וממילא הן אינן חתומות על תשקיף ההצעה לציבור. לדבריהן, הן הצטרפו לחברה רק לאחר ההפסדים ומבלי שדווח להן על כך.

רשות ניירות ערך הודיעה כי תממן את התביעה הייצוגית, משום שלדעתה על החברה היה לדווח על שינוי מהותי בתחום עיסוקה טרם ביצוע השינוי, במטרה לאפשר לציבור לכלכל את צעדיו. לאור הסכמת התובע והתצהיר שהגישו הדירקטוריות, מחקה אותן השופטת מהתביעה. (ת.א. 1420/07).