סוגיית שילוט החוצות בנתיבי איילון: משה נור תובע את אברי גלעד

חמתו של נור נגד גלעד יצאה בעיקר בגלל דברים שאמר בתוכנית הבוקר שלו בשידורי רשת, "העולם הבוקר"

משה נור, בעלי חברת שילוט החוצות נורסטאר מדיה, הגיש הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת נזיקין ולשון הרע נגד העיתונאי ואיש הטלוויזיה והרדיו, אברי גלעד, על סך 2.8 מיליון שקל.

התובעים, באמצעות עו"ד גדיאל בלושטיין, ממשרד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב ושות', טוענים כי גלעד מנהל נגדם מלחמת חורמה בעניין המאבק להשבת שלטי החוצות לנתיבי איילון, תוך שימוש בלשון הרע. גלעד נתבע על עוולות בהתאם לחוק העוולות המסחריות, עוולות לפי פקודת הנזיקין, ועוולות לפי חוק איסור לשון הרע.

חמתו של נור נגד גלעד יצאה בעיקר בגלל דברים שונים שאמר בתוכנית הבוקר שלו ברשת "העולם הבוקר", בה רמז כאילו האנשים שפועלים כדי לשמר את שילוט החוצות באילון (ביניהם חבר הכנסת יורם מרציאנו ) עושים זאת מסיבות כספיות לא בהכרח כשרות. כך למשל אמר גלעד בתוכנית "הטיעונים שלהם הם כה דחוקים, הם כל כך נשמעים כמו טיעונים שהומצאו במשרדו של ספינולוג מומחה, שלי אישית זה נשמע כמעט ברור לחלוטין שבגלל זה יש איזה שמן שמטופטף על גלגליהם, שאני רוצה לדעת מאיפה הוא מגיע בדיוק".

בתביעה שהוגשה היום נטען כי "מדובר במתחרה עסקי, המניח כי עיקר התמקדותו בתחום הטלוויזיה והרדיו מצד אחד, ותקיפה חזיתית של מדיית שלטי החוצות, בה אין לו מעמד, תטיב את מצבו ותפנה לכיוונו כספים ומשאבים נוספים". עוד נטען כי אברי גלעד "נחזה להיות איש רדיו וטלוויזיה, למעשה מדובר באיש עסקים לכל דבר ועניין בתחום של שידורי רדיו וטלוויזיה, המתכנן את מעשיו דרכיו ודבריו בקפידה רבה. במשך שנים טיפח הנתבע את דמותו כמעין ליצן החצר המביע את דעותיו השונות ועמדותיו בנושאים רבים ומגוונים בדרך של ספק אמירה צינית ספק מצחיקה וספק רצינית. על מנת לבסס ולאשש את דמותו זו, נוהג הוא להשתמש בלשון בוטה וארסית".

בתביעה נטען כאילו היות וגלעד הוא איש טלוויזיה, יש לו אינטרס מסחרי לגרום להעברת תקציבים משילוט החוצות - מדיה בה אין לו דריסת רגל למדיה שבה הוא נמצא ככל הנראה ומשום שלנתבע היו אינטרסים מסחריים מובהקים, התבלבלה עליו דעתו ורצונו לקבל ממון מפעילותו, העבירה אותו על דעתו המקצועית".

לטענתם, "מעשיו לא נועדו אלא על מנת להעשיר את הנתבע באופן אישי ועל מנת לחשוף אותו בפני מפרסמים וחברות תקשורת שונות על מנת לקבל עוד עבודות ועוד כספים. משום כך, תקיפת מדיית שלטי החוצות והנחת הנתבע כי פגיעה זו תפנה, לתפיסת הנתבע, משאבים וכספים נוספים למדיות בהן הוא פועל - טלוויזיה ורדיו, היא זו המנחה אותו במעשיו ומחדליו".

אברי גלעד סרב היום להתייחס לידיעה.