בקשה לייצוגית נגד מושב נווה-אטי"ב: גובה דמי כניסה לאתר החרמון למרות שאינו בעליו

"שטח האתר הוא נכס לאומי ואחד מאוצרות הטבע של המדינה, שמוחזק ע"י הנתבעות למעלה מעשור מבלי שיש להן זכויות קנייניות בו"

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך כ-95 מיליון שקל, נגד המושב נווה אטי"ב וחברת "הר החרמון שירותי ספורט ונופש", באמצעותה הוא מפעיל את אתר החרמון. זאת, בטענה שהם גובים דמי כניסה ואגרת שירותים לאתר, למרות שאין להם זכויות במקום.

התובע, עו"ד חי עילאי יבלונוביץ, טוען באמצעות עוה"ד איל לוי ואופיר גלבוע, כי שטח אתר החרמון שהינו נכס לאומי ואחד מאוצרות הטבע של המדינה, מוחזק על-ידי הנתבעות כבר למעלה מעשור, מבלי שיש להן זכויות קנייניות כלשהן באתר, לרבות בכביש הגישה המוביל אליו.

לדבריו, מינהל מקרקעי ישראל הוציא את שטח האתר מהסכם המשבצת של האגודה השיתופית נווה אטי"ב, אחרי שבשנת 96' הסתיים הסכם החכירה שלה עם המינהל, שכלל את כל שטחי מושב נווה אטי"ב. לכן, טוען יבלונוביץ, המושב וחברת הר החרמון אינם רשאים כלל לגבות דמי כניסה למקום. כן הוא טוען להטעיה בפרסום, משום שבפרסומי הרדיו נמנעות הנתבעות מלציין שהן גובות תשלום דמי כניסה בסך 42 שקל למבוגר ו-35 שקל לילד.

התובע דורש בשם המבקרים באתר בשבע השנים האחרונות את החזר דמי הכניסה ששילמו, וזאת בשל עילות של הטעיה לפי חוק הגנת הצרכן, הטעיה בפרסום, עושק ועשיית עושר ולא במשפט. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 72/08).