רשות ההגבלים מערערת לעליון על פסיקת המחוזי בעניין קרטל המעטפות

מערערת על קולת עונשם של הנאשמים וכן על זיכויים מעבירות על חוק ההגבלים בנסיבות מחמירות; מבקשת להטיל עליהם עונשי מאסר בפועל

רשות ההגבלים העסקיים ערערה היום (ד') לבית המשפט העליון על הכרעת דינו וגזר דינו של בית המשפט המחוזי בעניין קרטל המעטפות. הרשות מבקשת להטיל עונשי מאסר בפועל על חברי הקרטל שהורשעו.

ביולי 2007 הורשעו יצרניות המעטפות גברעם, דפרון, אמקה, ומנהליהן, בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים בשל השתתפות בקרטל בין השנים 1995-2002, במסגרתו תיאמו מכרזים, חילקו ביניהם את השוק ושילמו לייבואן מעטפות בתמורה להפסקת התחרות מהייבוא.

בדצמבר 2007 הוטלו על הנאשמים עונשי מאסר בעבודות שירות לתקופות שנעות בין 6 חודשים ל 60 ימים, וכן קנסות בסך עשרות אלפי שקלים למנהלים ובסך 180-250 אלף שקל לחברות.

רשות ההגבלים העסקיים מערערת כעת על קולת עונשם של הנאשמים וכן על זיכויים מביצוע העבירות על חוק ההגבלים העסקיים בנסיבות מחמירות.

במסגרת הערעור טוענת רשות ההגבלים העסקיים, כי נוכח חלקם ומעמדם של יצרני המעטפות בשוק המעטפות, אשר היוו כ 80-90% מהשוק בתקופת פעילותו של הקרטל, וכן נוכח התקופה הארוכה של 7 שנים במהלכה פעל קרטל המעטפות, היה בקרטל המעטפות בכדי לגרום לפגיעה משמעותית בתחרות, ועל כן היה על בית המשפט המחוזי להרשיע את הנאשמים בביצוע העבירות בנסיבות מחמירות.

העונש המקסימלי לעבירה על חוק ההגבלים העסקיים בנסיבות מחמירות הינו 5 שנות מאסר.

עוד טוענת רשות ההגבלים העסקיים, כי העונשים שהטיל בית המשפט המחוזי על חברי קרטל המעטפות מקלים בצורה חריגה מהעונשים שראוי היה להטיל עליהם. עונשים אלה סוטים מהמדיניות הברורה שנקבעה בפסיקת בית המשפט העליון, לפיה העונש הראוי לעברייני הגבלים עסקיים הינו מאסר בפועל וקנסות גבוהים.

עוד נטען כי העונשים שהוטלו קלים גם ביחס לעונשים שהוטלו על עברייני הגבלים עסקיים בעבר.