מוצר תל אביבי מוצלח במיוחד שעוצב בשנות ה-30. המציל שלמה אלחסוף, נגר בהכשרתו, הגה את הרעיון לבנות סירה שתתאים להצלה. הדגם הראשון שבנה היה של סירה ערבית, שכדי להחזירה לחוף צריך היה לסובב אותה במים. אחר כך הוא יצר סירה עם חרטום משני הצדדים, והמציל היה צריך רק להסתובב במקום כדי לשוב במהירות אל החוף. תחתית הסירה הייתה קעורה, ולכן החרטום לא שקע במים, והמציל היה יכול לתמרן ולאזן במשקל גופו את תנועת החסקה על הגלים. אחרי ניסיונות רבים קיבע אלחסוף את מידות החסקה - 4.75 מטרים אורך ו-1.25 מטרים רוחב במרכזה. הסירה, העשויה עץ ודיקט, הפכה במהרה ללהיט בקרב מצילים בחופי הארץ. שאר הבחורים על החוף לא פספסו הזדמנות כדי לקחת עליה בנות לסיבוב. ברבות השנים בנו את החסקה מפיברגלס, אבל המידות של אלחסוף תקפות עד היום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.