הנקראות ביותר

חסקה

מוצר תל אביבי מוצלח במיוחד שעוצב בשנות ה-30. המציל שלמה אלחסוף, נגר בהכשרתו, הגה את הרעיון לבנות סירה שתתאים להצלה. הדגם הראשון שבנה היה של סירה ערבית, שכדי להחזירה לחוף צריך היה לסובב אותה במים. אחר כך הוא יצר סירה עם חרטום משני הצדדים, והמציל היה צריך רק להסתובב במקום כדי לשוב במהירות אל החוף. תחתית הסירה הייתה קעורה, ולכן החרטום לא שקע במים, והמציל היה יכול לתמרן ולאזן במשקל גופו את תנועת החסקה על הגלים. אחרי ניסיונות רבים קיבע אלחסוף את מידות החסקה - 4.75 מטרים אורך ו-1.25 מטרים רוחב במרכזה. הסירה, העשויה עץ ודיקט, הפכה במהרה ללהיט בקרב מצילים בחופי הארץ. שאר הבחורים על החוף לא פספסו הזדמנות כדי לקחת עליה בנות לסיבוב. ברבות השנים בנו את החסקה מפיברגלס, אבל המידות של אלחסוף תקפות עד היום.
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות