בניו של אבו מאזן בתביעת דיבה נגד ערוץ 1: כתבה שיקרית סיכנה את חיינו

שני בניו של יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אנשי העסקים יאסר וטארק עבאס, הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת דיבה בסך 2.6 מיליון שקל נגד רשות השידור, המנכ"ל מוטי שקלאר, הכתבת אילה חסון-נשר ומנהל חטיבת החדשות אורי לוי. זאת, לטענתם, בעקבות פרסום שיקרי "שחשף אותם לסכנת חיים של ממש".

באמצעות עוה"ד נהאד ארשיד ונסים גרה טוענים בניו של אבו מאזן, שבדצמבר 2007 פירסמה חסון כתבה שעסקה בכניסתו של מפעיל סלולרי נוסף לשוק הפלשתיני, בנוסף למפעיל הקיים (ג'ואל). לפני כשנה הכריז שר התקשורת הפלשתיני מטעם חמאס, שחברת "שרכת מובייל אלווטניה אלפלשתיניה ללאיתסאלאת" זכתה במכרז למפעיל סלולרי שני. חסון ציינה בכתבה, שבניו של היו"ר הם בעלי מניות או מעורבים עסקית בחברה זו, ולכן פעל אביהם בשתדלנות מול ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ואנשי לשכתו, כדי שיאשרו בהקדם את הקצאת התדרים לצורך כניסת החברה לשוק.

יאסר וטארק עבאס טוענים שאין להם כל עניין, תפקיד או מעורבות בחברת ווטניה, ומשכך הכתבה כולה שקרית. לדבריהם, בתגובות באתר האינטרנט של רשת "אל-ערביה" כונה יאסר "סוכן מוסד", "בוגד" ו"כופר".

לטענתם, הכתבה הציגה אותם כ"חמדנים, תאבי בצע כסף ומושחתים, שלמען גחמותיהם מקריבים אינטרסים לאומיים פלשתינים חשובים". הם מציינים כי למרות מעמדו הציבורי של אביהם, הם שמרו במשך השנים על חיים בצניעות, רחוק מזרקורי התקשורת, וכעת "בן לילה הפכו חייהם לגיהנום וסיוט מתמשך ובלתי נסבל". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2101/08).