בעלי השליטה בטלדור רכשו 33% מחברת האופניים מצמן את מרוץ

עפ"י הערכות, העסקה בוצעה לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל * בעלי החברה יבצעו השקעות נוספות בתחום תרבות הפנאי

חברת DBSI השקעות, בעלת השליטה בחברה הבורסאית טלדור מערכות מחשבים, רכשה 33% מחברת האופניים מצמן את מרוץ. כך נודע ל"גלובס". ההערכה בשוק היא כי העסקה התבצעה לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל

מצמן את מרוץ היא למעשה שותפות של החברות מצמן ומרוץ, שהוקמה בשנת 2001. חברת מצמן נמצאת בבעלות אייל ברהמס (60%) ומשפחת בוקשטיין (40%) ואילו חברת מרוץ נמצאת בבעלות מלאה של משפחת גולדשמידט. לאחר הרכישה, מחזיק כל צד בשליש מהחברה ואילו DBSI מחזיקה בשליש נוסף. הצדדים החליטו לשנות את שם החברה ל"מצמן את מרוץ מילניום".

מצמן את מרוץ היא יבואנית האופניים הגדולה בישראל וגם השחקנית המרכזית בשוק האופניים. החברה מייבאת באופן בלעדי את מותגי האופניים ראלי, הארו, specialized ודימונד בק. כמו כן היא משמשת כמפיצה בלעדית של המותגים סנטה קרוז ולוק. בנוסף, החברה מייבאת ומשווקת אביזרים לאופניים לכ-20 חברות נוספות.

שיווק המוצרים נעשה באמצעות רשת קמעונאית שבבעלות החברה המונה 12 סניפים המופעלים על-ידי זכיינים, תחת השם "מצמן אנד מרוץ". כמו כן, החברה משווקת את המוצרים לכ-120 חנויות אופניים שבחלקן היא משמשת כספקית בלעדית ובחלקן היא ספקית חלקית. מוצריה משווקים בין היתר ברשתות טויס.אר.אס ומגה ספורט. מחזור המכירות של החברה נאמד בכ-65 מיליון שקל. לפי סקר BDI מ-2006, החברה מחזיקה בנתח שוק כספי של כ-40% משוק האופניים.

חברת DBSI השקעות נמצאת בבעלות ברק דותן ויוסי בן שלום. החברה מחזיקה במספר חברות העוסקות בתחומים שונים. כאמור, בין היתר, היא בעלת השליטה (70%) בחברת טלדור מערכות מחשבים, הנסחרת לפי שווי של 80 מיליון שקל. טלדור עוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות מחשבים, ניהול פרויקטים למחשוב, יבוא ושיווק מחשבים וציוד היקפי.

מזה למעלה משנה חיפשו במצמן את מרוץ שותף פיננסי על-מנת להרחיב את פעילותה העסקית, ואף שקלו להנפיק את החברה בבורסה. "אנחנו מחפשים לבצע השקעות בתחום תרבות הפנאי דרך מצמן את מרוץ מילניום. זה יכול להיות מיבוא של ציוד ספורט ועד חברות שמתעסקות בחדרי כושר. אנחנו פתוחים להצעות. בנוסף, יש לנו אופציה לייצג חלק מהסוכנויות שלנו ברומניה ובולגריה. זו אחת הסיבות שרצינו שחברה כזאת תהיה שותפה", אמר ברהמס, המשמש גם כמנכ"ל החברה.

תגובת DBSI לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.