השרה רוחמה אברהם נחקרה שוב במסגרת השלמת חקירת פרשת אגרקסקו

החקירה עוסקת בנסיעות לחו"ל של אברהם ושל ח"כ אלי אפללו ; אברהם חשודה בקבלת שוחד, הפרת אמונים ועבירה על חוק המתנות

השרה בלי תיק רוחמה אברהם נחקרה היום ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה, במסגרת פרשת "אגרקסקו טורס". כזכור, לפני כשנה העבירה המשטרה את תיק החקירה לפרקליטות המדינה, כשהיא מציינת שהחשד נגד אברהם הוא גבולי. במסגרת בחינת התיק, הורתה הפרקליטות לערוך השלמת חקירה וזו בוצעה היום.

החקירה עסקה בנסיעותיהם לחו"ל של אברהם וח"כ אלי אפללו (קדימה). אברהם חשודה בקבלת שוחד, הפרת אמונים ועבירה על חוק המתנות, והיא נחקרה לפני כשנה במשך כמה שעות ומסרה את גרסתה. לעומתה, ח"כ אפללו שנסע אף הוא לחו"ל במימון החברה, לא נחקר כחשוד אלא מסר עדות בלבד.

לפני כ-3 שנים נסעו הח"כים אברהם ואפללו לחו"ל במימון אגרקסקו, החברה לייצוא חקלאי שבבעלות האיגודים החקלאיים ותנובה, כדי להתרשם מפעילותה. הם שהו עשרה ימים בארה"ב ויום אחד באירופה, אף ששנה קודם לכן, אסרה עליהם ועדת האתיקה של הכנסת לעשות כן.

מבקר המדינה, שבדק את הפרשה, העלה חשש שאירוח הח"כים נועד לקדם את מטרות החברה, בניסיונה לחסוך את תשלום הבידוק הביטחוני במטענים שהיא מייצאת לחו"ל. מדובר בתשלום בסך כ-5 מיליון דולר, שאגרקסקו משלמת לאשדוד בונדד, שגברה עליה במכרז להפעלה הבלעדית של מסוף המטענים החקלאיים בנתב"ג.

אחרי הנסיעה, פנה מנכ"ל אגרקסקו לח"כ אברהם בבקשה לסייע להשיב לחברה את מעמדה כמורשית שב"כ לבצע בדיקות ביטחוניות על מטענים שהיא מטיסה.

למחרת חשיפת הפרשה, אגב, מיהרו אברהם ואפללו להחזיר כספים בגובה ההטבות שקיבלו מהחברה. אפללו החזיר 5,577 שקל שהחברה שילמה עבורו בעבור הוצאות אירוחו במלון בניו-יורק. אברהם החזירה להנהלת אגרגסקו 7,300 שקל, לכיסוי עלות ביקורה, כולל הוצאות הטיסה. היא הדגישה, שהדבר נעשה "כדי למנוע לזות שפתיים".