סדקים חמורים נתגלו בבסיס גשר המיתרים בכניסה לירושלים; "גם סדק קטן יכול להתפתח לקטסטרופה"

הסדקים אינם יכולים לגרום להתמוטטות מיידית של הגשר, אך הם יעכבו את פתיחתו המיועדת לחודש מאי, וייקרו משמעותית את עלות הפרויקט

סדקים חמורים נתגלו בריתוך חלקי קטע הבסיס של גשר המיתרים הנבנה בכניסה לירושלים. הסדקים אינם יכולים לגרום להתמוטטות מיידית של הגשר, אך הם יעכבו את פתיחתו המיועדת לחודש מאי, וייקרו משמעותית את עלות הפרויקט.

הסדקים נתגלו בבדיקות מיוחדות, שנערכו בשבועות האחרונים בגשר. תוצאות הבדיקה נשלחו לחברת ייצור הפלדה באיטליה, האמורה להשיב את מסקנותיה בקרוב.

מהנדסים הקשורים לפרויקט וסירבו להזדהות בשמם אמרו לגלי צה"ל כי "סדק, גם הקטן ביותר, יכול להתפתח לקטסטרופה. זו תקלה מפחידה וחמורה מאוד, העלולה להיגרר לאסון הדומה לגשר המכביה". מהנדס אחר אמר כי "זהו פגם שאף אחד לא יכול להתמודד איתו".

על הגשר, שתוכנן על-ידי אדריכל ספרדי, תעבור הרכבת הקלה, כמו גם הולכי רגל בשביל צדדי עשוי זכוכית. פתיחתו של הגשר כבר נדחתה בכשנה עקב בעיות שונות בתכנון ובתיאום. עלותו של הגשר, שהוערכה בתחילה בכ-200 מיליון שקלים, עומדת עד כה על 300 מיליון, ועיריית ירושלים אף פנתה לתורם שיממן את התוספת התקציבית הנדרשת.

דוד גוזלן, מנכ"ל החברה הבונה את הגשר, "כור-מתכת", אמר בתכניתנו "מה בוער" עם רזי ברקאי כי אכן התגלו ליקויים, שנשלחו לבדיקה במכון באיטליה: "הליקויים שנמצאו הם של מטרים בודדים", אמר גוזלן, "אי אפשר לדעת בוודאות אם הליקויים האלה הם סדקים, לעיתים לא נדרש לבצע תיקון ואנחנו מדברים על התקינה המחמירה ביותר".

מחברת מוריה, האחראית על הבנייה, נמסר כי כל הגופים והעוסקים בהקמת הגשר נדרשים לעמוד בתקני בטיחות מחמירים ביותר. "כך נעשה גם כעת, עד להשלמת הגשר שייפתח כמתוכנן בחודש מאי הקרוב", נאמר בחברה, המדגישה כי הגשר ייפתח כמתוכנן, בחודש מאי הקרוב ועלותו של הפרוייקט תישאר כשהייתה.