לאחר שנתיים בשוק הרוסי: באומן מקים חברה נפרדת לפעילות בחו"ל בשיתוף חברת IMM הרוסית

חברת BBR INTERNATIONAL תנוהל ע"י אבשה שילין, כיום המשנה למנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שיהפוך לשותף בחברה החדשה

שנתיים לאחר הכניסה לפעילות בחו"ל, ממסדת קבוצת באומן-בר-ריבנאי את פעילותה שם ומקימה חברה חדשה שתיקרא "BBR INTERNATIONAL".

לצורך הקמת החברה החדשה חתמה קבוצת באומן-בר-ריבנאי על הסכם שיתוף-פעולה עם חברה רוסית בשם IMM העוסקת בפרסום בנקודת המכירה - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי את החברה החדשה ינהל אבשה שילין, המשמש כיום כמשנה למנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. שילין יהפוך לשותף ב-BBR INTERNATIONAL, במקביל לתפקידו בבאומן.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני כשנתיים זכתה קבוצת באומן-בר-ריבנאי במכרז קריאטיב משמעותי מאוד של MTS - חברת הסלולר הגדולה ביותר ברוסיה. היקף התקציב הכולל בו אמור היה המשרד לטפל עמד על 80 מיליון דולר. מדובר היה במכרז קריאטיב נטו שלא כלל את רכישת המדיה, אך על-פי ההערכות בשוק, הקבוצה קיבלה תמורתו למעלה מ-1.5 מיליון דולר לשנה.

במהרה התברר שהפעילות ברוסיה איננה אפיזודה חולפת של הקבוצה: אל תקציב הסלולר הצטרף תקציב חברת הביטוח רונסו, ובהמשך הגיעו תקציבים נוספים. כיום מטפל המשרד ב-8 תקציבים במזרח אירופה.

בשלב הראשון, כשעדיין לא היה ברור לאן נושבת הרוח מבחינת הפעילות העסקית ברוסיה, נוהלו הדברים בשלט רחוק על-ידי צוותי המשרד הקבועים של באומן-בר-ריבנאי שטסו לרוסיה, ונוהלו על-ידי אבשה שילין ודיוויד אדלשטיין מצד הקריאטיב. בהמשך, כשנראה היה יותר ויותר כי מדובר בפעילות גבוהה, החלה קבוצת באומן בביצוע מהלכים למיסוד הפעילות - ביניהם שכירת צוותים קבועים שיטפלו בתקציבי חו"ל, וחיפוש שיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברה מקומית שפעילותה סינרגטית לתחום הפרסום.

עתה, כאמור, הולכת קבוצת באומן-בר-ריבנאי צעד נוסף קדימה, ומאגדת את הפעילות תחת חברה עצמאית. בכך היא גם מסדירה את הניהול השוטף של הפעילות ברוסיה מצד אחד, וגם שומרת אצלה את שילין - אחד הבכירים בקבוצה, שנראה היה כי הגיע לסוג של "תקרת זכוכית". שילין הצטרף לבאומן-בר-ריבנאי לפני כ- 6 שנים בתפקיד סופרוויזר, ועם הזמן התפתח לתפקידים בכירים יותר, כראש קבוצת לקוחות, סמנכ"ל לקוחות ומשנה למנכ"ל.

שילין מסר, כי "לאחר כמעט שנתיים של פעילות בחו"ל, ועם הרחבת העבודה של הקבוצה בחו"ל, החלטנו למסד את הפעילות כחברה נפרדת, שתנוהל כחברה עצמאית משאר עסקי הפרסום של הקבוצה בישראל. ההחלטה לפתח חברה עצמאית נובעת מהגידול בעבודה והצורך להעניק ללקוחות הבינלאומיים שירות מופרד במדינות השונות בהן אנו פועלים, ומתוך הכרה כי זהו מנוע צמיחה מרכזי וחשוב בפעילות הקבוצה כולה".

כאמור, לצורך הרחבת הפעילות נחתם הסכם שיתוף-פעולה עם חברת IMM הרוסית. החברה פועלת בשוק הרוסי כבר למעלה מ-20 שנה ומטפלת בלקוחות בתחומי התקשורת, המזון, קמעונאות, שירותים רפואיים, שירותים פיננסיים ועוד. במסגרת שיתוף-הפעולה הוקם בימים אלה במוסקבה משרד משותף לשתי החברות, שירכז את הטיפול בכל הלקוחות הקיימים של שני השותפים ברוסיה.

לדברי שילין, אין בכוונת החברה החדשה להגביל עצמה לתחומי השוק הרוסי בלבד, והיא מתעתדת להיכנס לפעילויות גם במדינות אחרות באירופה. "החיבור לקבוצת IMM ברוסיה הוא מודל אחד ליישום התוכנית האסטרטגית שלנו. במקביל, אנו בוחנים כניסה למדינות נוספות - בצורה עצמאית או עם שותפים מקומיים. ברור לנו שנוכל לפתח משרדים מקומיים מצליחים על בסיס הידע שצברנו ב-20 שנה של פעילות בארץ ובשנתיים של פעילות במזרח אירופה" אמר.