מאיר שמיר מוותר על זכויותיו בתנובה כדי לא לפרסם את דו"חותיה

כתוצאה מכך תוותר מבטח שמיר על זכויותיה בדירקטוריון תנובה ושני חברי ההנהלה מטעמה, כולל שמיר עצמו, יתפטרו

מבטח שמיר הודיעה היום לבורסה בתל אביב כי אין בכוונתה לחשוף את המספרים של תנובה מאחר ו"אין לחברה השפעה מהותית בקבוצת תנובה". מבטח לא מתכוונת לכלול את שוויה של תנובה על פי השווי המאזני של החברה, ולא לצרף את תוצאותיה העסקיות לדו"חות הכספיים שהיא מפרסמת.

על מנת לשמור על השפעה בלתי מהותית הודיעה מבטח לאייפקס כי היא מוותרת באופן בלתי חוזר על הזכות למינוי דירקטורים מטעמה בתנובה, ועל זכויות ההצבעה והווטו, אשר מקנה לה הסדר בעלי המניות. כתוצאה מכך, שני חברי ועד ההנהלה שמונו על ידי מבטח שמיר בתנובה, כולל מאיר שמיר עצמו המכהן כיו"ר, יתפטרו מתפקידם. הויתור על הזכויות תקף עד ה-1 בינואר 2009.

נזכיר כי עסקת תנובה הושלמה בתחילת הרבעון הראשון של השנה, כאשר השליטה בחברה נרכשה על ידי קרן אייפקס ומבטח שמיר, המחזיקות יחד ב-76.7% ממניות תנובה. אייפקס מחזיקה ב-56% מהמניות ויתרת 20.65% מהמניות מוחזקות על ידי מבטח-שמיר. 23.3% מהחברה מוחזק על ידי אגודת האחזקות של הקיבוצים.

במקביל פורסמו היום התוצאות הכספיות של מבטח שמיר מהן עולה כי ב-2007 הרוויחה החברה 61.5 מיליון שקל, לעומת 227.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2006. עיקר הרווח נבע ממימוש מניות וריפון בסך 86.4 מיליון שקל (לאחר מס) וממימוש מניות סקיילקס בסך 9.7 מיליון שקל, וכן מביטול הפרשה לירידת ערך בהשקעת החברה בגילת לוויינים בסכום של 19 מיליון שקל. *