אי.סי.איי טלקום מכרה את אחזקותיה במפעל אלקטו-גליל תמורת 8 מיליון שקל

הרוכשת היא קבוצת זריחה תעשיות חלאבין, העוסקת בניהול פרויקטים וייצור מוצרי פלסטיק ; במסגרת ההסכם, שייכנס לתוקף מיידי, נקבע כי כל 80 עובדי המפעל ימשיכו בעבודתם

חברת אי.סי.איי טלקום מכרה את אחזקותיה במפעל אלקטו-גליל העוסקת בהרכבת מעגלים ובייצור כבלים ורתמות לשק הצבאי והאזרחי לקבוצת זריחה תעשיות חלאבין, העוסקת בניהול פרויקטים וייצור מוצרי פלסטיק.

היקף העסקה עומד על 8 מיליון שקל בלבד. במסגרת ההסכם, שייכנס לתוקף מיידי, נקבע כי כל 80 עובדי המפעל ימשיכו בעבודתם במסגרת קבוצת זריחה וכי תנאי העסקתם וזכויותיהם לא ייפגעו. הרכישה צפויה להגדיל את נפח העבודה במפעל, ולהרחיב את בסיס הלקוחות הקיים תוך הקטנת תלותו בתעשיות הביטחוניות.

אלקטו-גליל, שהוקמה בשנת 1983 על-ידי החברה לפיתוח הגליל ובתמיכה של רפא"ל ובשנת 1989 נרכשה על ידי אי. סי. איי. , מספקת שרותי יצור בקבלנות משנה ועל לקוחותיה נמנים, מלבד אי. סי. איי. גם תע"א, רפא"ל, משרד הביטחון, אדוויס אלקטרוניקה, בנטל תעשיות ועוד. אלקטו-גליל מעסיקה 80 עובדים והיקף המכירות השנתי שלה עומד על 20 מיליון שקל.

אלקטו-גליל סיפקה במהלך השנים שרותי יצור לקו מוצרי ה- TDAX של אי. סי. איי. וכן ביצעה עבודות יצור בקבלנות משנה עבור לקוחות נוספים. לאחרונה, הגדילה אלקטרו-גליל את נפח המכירות שלה לשוק הצבאי, והפסיקה את תלותה בפעילות אי. סי. איי.

"עקב רצוננו להתמקד ביכולות הליבה שלנו - מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות בתחום התקשורת - החלטנו להעמיד את החברה למכירה ולמצוא לה קונה. אנו שמחים שעלה בידנו להגיע להסכם מכירה עם קבוצת זריחה שתפתח את המפעל ותקדם אותו תוך שמירה על תעסוקת העובדים" אמר רפי מאור, נשיא ומנכ"ל אי. סי. איי.

אהוד בלגה, מנכ"ל קבוצת זריחה, מסר כי "זהו מהלך אסטרטגי חשוב המאפשר לנו להשלים את סל הפתרונות שלנו ולספק ללקוחותינו מוצר המותאם לצרכיו, מקיף ומלא בתחומי הפלסטיקה, האלקטרוניקה והמתכת. אנו בהחלט מתכוונים להשקיע ולהרחיב את פעילות המפעל כחלק משילובה בפעילות הכוללת של הקבוצה."

קבוצת זריחה הוקמה בשנת 1967, ומטה החברה נמצא באזור התעשייה ברקן. הקבוצה עוסקת בתחום תעשיית הזרקות הפלסטיק ובניית תבניות בתחומי מוצרי הפלסטיק. על לקוחותיה נמנות חברות מובילות בתחומן במשק הישראלי כגון וריפון, מוטורולה, בזק, טלרד,נטפים, סינרון ורבות אחרות.

לקבוצה מספר מפעלים, והיא כוללת חמש חטיבות: זריחה מעלות, העוסקת בהזרקות פלסטיק מתקדמות; Sunrise, המתמחה בניהול פרויקטים ובבניית תבניות בתחום מוצרי הפלסטיק; מטליטק, העוסקת בייצור ושיווק רכיבים מתכת מהמזרח הרחוק; Dr. Byte, העוסקת בשיווק ציוד משרדי וציוד היקפי לסביבת המחשב והמשרד ו- Intellinet ישראל, המשווקת ציוד בתחום התקשורת.

אי.סי.איי. טלקום מספקת פלטפורמות תקשורת חדשניות לספקי תקשורת ושירותים מובילים ברחבי העולם. החברה נוסדה ב- 1961, והיא מספקת פיתרונות תקשורת לחברות התקשורת הגדולות בעולם ולשווקים מתפתחים רבים.