כונסי קו-אופ צפון וזבולון דרשו 24 מיליון שקל; ביהמ"ש אישר להם רק 5.6 מיליון שקל

השופט גדעון גינת קיבל את ההחלטה לאחר שבית המשפט העליון החזיר את התיק למחוזי בחיפה

בית המשפט המחוזי בחיפה פסק לכונסי הנכסים של האגודות קו־אופ צפון וקו־אופ זבולון, עורכי הדין הרצל כספי, ואליעזר לויט, ורו"ח יחיאל בורוכוב שכ"ט של 5.6 מיליון שקל, סכום נמוך משמעותית מ-24 מיליוני השקלים שביקשו הכונסים מבית המשפט לאשר להם כשכר טרחה.

סגן נשיא בית המשפט, השופט גדעון גינת, קיבל את ההחלטה לאחר שבית המשפט העליון החזיר את התיק למחוזי בחיפה אחרי שביטל החלטה קודמת של גינת, בה אישר לכונסים שכ"ט של 6 מיליון שקל. בית המשפט העליון קבע כי החלטה זו של גינת, שניתנה אחרי פגישה לא פורמלית עם הכונסים, פגעה במראית הצדק.

במהלך הדיון, טען עו"ד לויט כי יש לחשב את שכר הכונסים באחוזים מתוך כלל כספי החלוקה לבעלי המניות ולפסוק את השכר בהתבסס על התקנה המגדירה מדרגות לחישוב שכר עבור מימוש נכסים. לפי החישוב שערך לויט, הסכום המגיע לכונסים עומד על 11%-12% מתוך 201 מיליון שקל - סך כספי החלוקה.

כספים אלה, המהווים את יתרת כספי החלוקה לבעלי המניות באגודות השיתופיות, הושארו בקופת הכינוס כיתרה עד לאחר פסיקת שכר הטרחה לכונסים, וזאת למרות שהחזקת כספים אלה לא אושרה מעולם על-ידי בית המשפט.

לויט, שהשתחרר בינתיים מתפקיד מפרק האגודה, טען בדיון כי הסיבה להתפטרותו היתה שלא יכול היה להמשיך בעבודה המרובה בהתחשב בשכר שקיבל עבורה.

השופט גינת הבהיר בהחלטתו כי אין בכוונתו להעלות את השכר מעבר לזה שנפסק בהחלטתו הקודמת שהתבטלה על-ידי בית המשפט העליון, וכי ראוי שהצדדים יגיעו להסכמה. בעקבות זאת הושג סיכום בין הכונסים לבין באי כוח האגודות, עוה"ד רנן גרשט ואופיר נאור ממשרד יוסי שגב, לפיו יקבלו הכונסים 5.2 מיליון שקל בעבור עבודתם עד כה, ו-400 אלף שקל בגין חלוקת דיבידנד רביעי לבעלי המניות של האגודה. (ת.א. 1472/99).