עוד קמפיין נגד רה"מ בעניין בית החולים באשדוד: "אולמרט בובה של האוצר"

את הקמפיין למען הקמת בית-חולים באשדוד מובילים גם הפעם צמד היועצים מוטי מורל ורונן צור

"למה רבע מיליון תושבי אשדוד עדיין בלי בית-חולים? כי אולמרט הוא בובה של האוצר". כך נאמר בקמפיין חדש מבית היוצר של צמד היועצים מוטי מורל ורונן צור, שהחריפו היום (ד') את ההתקפה האישית כנגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, על רקע אי יישומו של החוק להקמת בית-חולים באשדוד. דיוקנו של אולמרט מופיע בקמפיין באמצעות איור שמציג אותו כבובת מריונטה.

הקמפיין שעלה היום מתנוסס על גבי שלטי חוצות בתל אביב ובירושלים, וצפוי להתרחב בקרוב אל כל הארץ. בקמפיין הקודם בנושא הופיעו משפחות שיקיריהן נפטרו לאחרונה ונאמר בו: "אולמרט, אל תיתן לי למות בדרך". זאת בטענה כי מרחק הנסיעה לבתי-החולים הקרובים לאשדוד - ברזילי באשקלון וקפלן ברחובות - גורלי עבור 230 אלף תושבי אשדוד, הנחשבת לחמישית בגודלה בארץ.

מאחורי הקלעים של עליית הקמפיין שררה דרמה בתקופה האחרונה, לאחר שראש עיריית אשדוד, צבי צילקר, ניסה לטרפד את הקמפיין. צילקר, שעזב את הליכוד לטובת קדימה, ביקש לתת צ'אנס לוועדת המכרזים שצפויה להכריע בקרוב האם לאמץ את ההצעה המובילה להקמת בית החולים, שהתקבלה באמצעות מכרז מקדים (RFI).

צילקר אף שוחח עם מוטי מורל והפציר בו שלא להעלות את הקמפיין, אולם מי שנטרל את צילקר הוא דווקא ממלא מקומו, ד"ר יחיאל לסרי, המזוהה עם הליכוד. לסרי עומד בראש המטה הציבורי למען הקמת בית החולים, כאשר המטה הוא זה שמעסיק את משרדיהם של מורל וצור.

לסרי גם צפוי להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית אשדוד כנגד צילקר הוותיק. לכאורה, נראה כי לסרי נחוש להוכיח לתושבי העיר כי הוא זה שנלחם למען בית החולים, בעוד שצילקר מעדיף להגן על כבודו של ראש הממשלה. גורמי אופוזיציה באשדוד טוענים אף כי צילקר ביקש למנוע את עליית הקמפיין החדש, לאחר שראה סקר שבו 53% מתושבי העיר מזהים את לסרי עם קמפיין בית-החולים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לקמפיין: "הקמת בית-החולים באשדוד נידונה בחודשים האחרונים בפורומים שונים, על מנת למצוא פיתרון ראוי. לאחר שנידונו מספר אפשרויות, הוחלט לפעול בשיטת RFI אשר פורסמה על-ידי החשב הכללי. למכרז זה התקבלו מספר פניות, והן תיבחנה בקרוב. סגן החשב הכללי מסר עוד כי בימים הקרובים יוחלט על המשך ההתקדמות בנושא.

"אנו מבינים ללבם של תושבי אשדוד, הרוצים לראות בית-חולים נבנה בעירם במהירות - אך עם זאת צר לנו שהם מפנים זעמם כנגד ראש הממשלה, שמנסה למצוא דרכים לסייע למטרה חשובה זאת. נציין עם זאת, כי כמובן שהתהליך עצמו לא יושפע מקמפיינים פופוליסטיים כאלה ואחרים של גורמים מסויימים, והנושא ייבחן בענייניות".