מה יעשה הערב יוסי בניון?

אלפי ישראלים יישבו בערב יום השואה מול מסך הטלוויזיה ויצפו בערוץ הגרמני 1SAT

אלפי ישראלים יישבו הערב, ערב יום השואה, מול מסך הטלוויזיה ויצפו בערוץ הגרמני 1SAT, המשדר את משחק הכדורגל בין צ'לסי של אברהם גרנט לליברפול של יוסי בניון. באופן אירוני וציני, דווקא ערוץ גרמני הוא הוא זה, המאפשר את שידור המשחק, בו נוטלים חלק שניים מהישראלים הבולטים ביותר בכדורגל הישראלי, וזאת לצופים ישראלים, דווקא בערב יום השואה.

במקור אמור היה המשחק להיות משודר גם במסגרת שידורי זכיינית "רשת" בערוץ 2, אלא שערוץ 2 החליט שלא לשדרו בשל יום השואה. לעומת זאת, חברת הלווין YES, בשל "לחץ חובבי הכדורגל", החליטה לפתוח אותו לקהל הרחב, ועוד בחינם.

התקשורת הגרמנית תחגוג מן הסתם, ותראה בזו הוכחה, שליהודים כבר לא אכפת מיום השואה. לפחות לא במידה שאכפת להם מ"ליגת האלופות" הבריטית.

והנה, רק אתמול, יום אחד בלבד לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, קיבלנו תזכורת מצמררת לאנטישמיות ולגזענות הבוטה, שעדיין משתוללת בגרמניה, עם הידיעה על ניתוצן של עשרות מצבות בבית הקברות היהודי בברלין. מדובר במקרה הרביעי מתחילת השנה של חילול קברי יהודים באירופה.

בערב יום השואה 2008 - חרפת הרעב של ניצולי השואה ועלבונם זועק לשמיים. כ- 80 אלף ניצולים חיים בישראל בעוני מחפיר, בסבל, בהשפלה ובעינויים.

הנאצים לא הצליחו להרוג אותם, אבל הזמן פועל לרעתם, ואטימות הביורוקרטיה הישראלית, שאינה משלמת להם במשך עשרות שנים את מלוא הקצבאות שהעבירה ממשלת גרמניה, ואינם מאפשרת להם את הצרכים הבסיסיים ביותר, כגון: טיפולי שיניים, מכשירי שמיעה ומשקפיים בסוף תצליח. בהחלט תעודת עניות למדינת ישראל.

עם כל הכבוד לאברהם גרנט ויוסי בניון שיצעדו במשחק חייהם על כר הדשא - על אוהדי הכדורגל הישראלים לכבד לפחות את אותם ניצולים אומללים, ולא לצפות בערוץ הגרמני.

כי 6 מליון זה לא רק מחירו של חוזה עם מאמן כדורגל מצליח. כמו ש"בוחרים הישרדות" זה לא "מצעד הקטעים הכי סקסים", כולל ה"תחת של המדינה" והתככים הקטנים באי הקריבי.

הישרדות זה אימהות שנקרעו מילדיהם באושוויץ, צעידתו הגאה של יאנוש קורצ'ק יחד עם הילדים ישירות לכבשנים וסיפורי הגבורה המדהימים של מרדכי אנילביץ וחבריו במרד גטו ורשה.

אבל מה הטעם במכבסת המילים האלו, כשיש כאלו המעדיפים בערב יום השואה והגבורה, לשמוע השדרן הגרמני ממריץ בגרמנית נוקשה את שחקן ליברפול היהודי, "שנל, יוסי, שנל".

גיא משיח הוא עו"ד ומנהל השקעות ב"פריזמה"