בשידור חוזר: סגל המרצים הזוטר מאיים לשבש את הלימודים באוניברסיטאות בפתיחת סמסטר ב'

נציג הסגל הזוטר: אם ועד ראשי האוניברסיטאות לא יתעשת, נחריף את הצעדים לשביתה מלאה ; המל"ג: על שולחן המו"מ נמצאת הצעה למתווה שיביא לפתרון המשבר

עוד שיבושים במערכת ההשכלה הגבוהה: אחרי יותר מ-90 ימי שביתה של הסגל האקדמי הבכיר, שעיכבו את סדר שנת הלימודים האקדמית, מאיים כעת סגל המרצים הזוטר, לשבש את הלימודים באוניברסיטאות בפתיחת סמסטר ב', עקב מבוי סתום בשיחות על תנאי העסקתם. בתום פגישה עם נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות אתמול (א') בערב, הודיעו המרצים הזוטרים כי בכוונתם לנקוט בצעדי שיבוש לימודים הדרגתיים עד כדי שביתה מלאה, בפתח הסמסטר שמתחיל השבוע באוניברסיטת ת"א, ובאוניברסיטאות האחרות בשבוע הבא.

המרצים הזוטרים, מוחים על פיטוריהם אחת ל-8 או 10 חודשים, לצורך מניעת צבירת זכויות סוציאליות, בנוסף לזכויות סוציאליות בסיסיות אחרות שהם דורשים מהנהלות האוניברסיטאות. אוהד קרני, נציג הסגל האקדמי הזוטר, אמר ל"גלובס": "ביום ראשון יהיו שיבושי לימודים, כולל הפגנות ואסיפות בקמפוסים, עם השבתות מקומיות. אם ועד ראשי האוניברסיטאות לא יתעשת, נחריף את הצעדים לשביתה מלאה, אנחנו לא מעונינים להגיע למצב כזה, כי השנה גם ככה נהרסה ואיננו רוצים לגרום נזק בלתי הפיך לסטודנטים, אלה שיבושי אזהרה".

"אנחנו בסך הכל דורשים העסקה רציפה של 12 חודשים ללא פיטורין בקיץ, כולל זכויות בסיסיות כמו פנסיה מלאה, קרן השתלמות ופיצויי פיטורין. מדובר בדרישות בסיסיות ולא בשכר מופלג", הוסיף קרני.

מן המועצה להשכלה גבוהה נמסר על רקע איום ההשבתה הערב, כי "על שולחן המו"מ נמצאת הצעה למתווה שיביא לפתרון המשבר, אולם על הצדדים להתגבש סביבו ולהתגמש. שביתה נוספת בשנת הלימודים הנוכחית מיותרת לחלוטין. ועדת החינוך של הכנסת תדון בסכסוך ביום שלישי בשבוע הזה".