עכשיו זה סופי: חברת החשמל השלימה גיוס של מיליארד דולר בארה"ב; האג"ח יירשמו למסחר בסינגפור

הקרן של האג"ח שהונפקו תיפרע בתשלום אחד בינואר 2019 ; הגיוס הסתיים ברבית גבוהה יחסית של כ-7.5%, אך בטווח הקצר הוא יאפשר מרווח נשימה לחברת החשמל שהתקשתה בגיוסי ההון בשוק המקומי

חברת החשמל השלימה אתמול (ד') את הנפקת האג"ח בארצות הברית בהיקף כולל של כמיליארד דולר. האג"ח הופצו על ידי בתי ההשקעות להמן-בראדרס וסיטי בנק למשקיעים מוסדיים בארצות הברית, ויירשמו למסחר בבורסה של סינגפור. האג"ח הונפקו לתקופה של 10 שנים. חברת החשמל הודיעה כי הקרן של האג"ח שהונפקו תיפרע בתשלום אחד בינואר 2019.

"גלובס" דיווח כבר ביום שישי האחרון על הביקושים הגבוהים להנפקת אג"ח של חברת החשמל שפנתה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה להגדיל את היקף הגיוס לרף של כמיליארד דולר. האג"ח הונפקו במסגרת תכנית כוללת שאישר דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, לגיוס הון בחו"ל בהיקף שלא יפחת משני מיליארד דולר.

הגיוס הסתיים ברבית גבוהה יחסית של כ-7.5% (2.5% מעל ריבית הלייבור), אך בטווח הקצר הוא יאפשר מרווח נשימה לחברת החשמל שהתקשתה בשנה האחרונה בגיוסי ההון בשוק המקומי.

הגיוס נועד לשמש לפיתוח משק החשמל ולמימון תכנית החירום להגדרת כושר ייצור החשמל במשק עד לשנת 2010. בהתאם החלטת דירקטוריון חברת החשמל, התמורה מהגיוס תופקד בחשבון נפרד שישמש אך ורק למימון תכנית הפיתוח של החברה.

את ההנפקה הובילו ראשי חברת החשמל, המנכ"ל עמוס לסקר, סמנכ"ל הכספים, הראל בלינדה, ננהל אגף הכספים, ירון מגל והגזבר זכריה קיי. ההנפקה נעשתה בתיאום עם מנהל רשות החברות הממשלתיות, ד"ר אודי ניסן וסגנו ערן היימן.