דוידי רואה רחוק: קרן פימי של ישי דוידי תשלם 23.55 מיליון דולר תמורת 20% מאופיר אופטרוניקה

פימי תקבל 5 מיליון מניות של יצרנית המוצרים האלקטרו-אופטיים, ותינתן לה אופציה לרכישת 5% נוספים במשך 5 השנים הבאות ; אם תממש את האופציה - היא תחזיק ב-25% מהחברה, בהשקעה נוספת של כ-9 מיליון דולר ; דוידי ל"גלובס": "הצעד הבא יהיה לחזק את נושא המיזוגים והרכישות"

ישי דוידי ממשיך לאתר הזדמנויות בשוק המקומי. קרן פימי, שנוסדה ומנוהלת על ידי דוידי, הודיעה היום על רכישת 20% ממניותיה של חברת אופיר אופטרוניקה תמורת 23.5 מיליון דולר. העסקה מגלמת לחברה שווי של 94 מיליון דולר, גבוה ב-25% ממחיר הפתיחה הבוקר בבורסה בתל-אביב, טרם ההודעה. בתגובה, זינקה היום מניית אופיר ב-8%.

על פי ההסכם, יוקצו לפימי 5 מיליון מניות חדשות של אופיר ותינתן לה האופציה לרכישת 5% נוספים בחברה במשך חמש השנים הבאות. במידה ופימי תממש את האופציה, תחזיק הקרן ב-25% מהחברה, בהשקעה נוספת של כ-9 מיליון דולר.

כמו כן, חתמה פימי על הסכם בעלי מניות עם קבוצת השליטה הקיימת - ביניהם מייסדי אופיר: אפרים גרינפלד, אפרים סקמסקי והמנכ"ל, יעקב זרם, שיחזיקו ביחד בכ-51% מהחברה. זרם אף ימשיך ויכהן כמנכ"ל וכיו"ר הדירקטוריון.

אופיר אופטרוניקה הוקמה ב-1976 על ידי זרם, פרופסור לפיזיקה, ועל ידי ד"ר אפרים גרינפילד, המשמש כדירקטור בחברה. השניים הבחינו כי עשויה להיווצר במערכת הביטחונית דרישה לעדשות בתחום האינפרא אדום והחליטו לסכן הכל בהימור על התחום. נכון להיום נמנית אופיר אופטרוניקה עם החברות המובילות בעולם לייצור ושיווק של מכלולי עדשות ורכיבים אופטיים מתקדמים בתחום האינפרא אדום. מלבד זאת עוסקת החברה בפיתוח מכשור למדידת לייזר לשימוש רפואי, תעשייתי ולמעבדות מחקר.

בעקבות רכישת חברת ספיריקון ב-2007 הפכה החברה לגורם עולמי מוביל בתחום, הן מבחינת מגוון מוצרים ופתרונות, והן מבחינת נתחי שוק.

בנוסף מחזיקה אופיר באופטימט, חברה בעלת טכנולוגיה ייחודית לביצוע מדידות תלת מימד ללא מגע יד אדם.

"עומק טכנולוגי גדול"

החברה הונפקה ב-1991 לפי שווי של 8 מיליון דולר. את 2007 סיימה עם הכנסות של כ-300 מיליון שקל. עם זאת, עלייה במחירי חומרי הגלם ושחיקת הדולר כמו גם תהליכי התייעלות שעברה במהלך התקופה, שחקו את רווחיותה והובילו לסטגנציה ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה ב-2006.

כל אלו לא הרתיעו את קרן פימי, אשר בחנה את ביצועי החברה במהלך ארבע השנים האחרונות. "לאופיר אופטרוניקה יש עומק טכנולוגי גדול. מדובר בחברה שהיא מרקט-לידר בתחום האינפרא-אדום והיא מנוהלת על ידי אנשים שהם מובילי שוק", אמר היום ל"גלובס" ישי דוידי. "מדובר בחברה עם מנועי צמיחה חזקים שמתאימה מאוד לפרופיל החברות שקרן פימי משקיעה בהן. מעבר לזה, הרכבנו קבוצת שליטה שיתרונה בכך שפימי מביאה את הידע הנצבר שלה בשווקים הגלובליים ושוק ההון ויתר השותפים את הידע הטכנולוגי. אין ספק שהצעד הבא יהיה לחזק את נושא הרכישות והמיזוגים. חלק מהתמורה בעסקה מיועד בדיוק לשם כך. יש כבר כמה חלופות שאנחנו בודקים בנושא, אבל עוד מוקדם לדבר על משהו קונקרטי".

נכון להיום הפעילות הבינלאומית של החברה מתבצעת באמצעות שבע חברות בנות בישראל, ארצות-הברית, יפן, ואירופה ובאמצעות רשת של כ-70 מפיצים וסוכנים הפרוסים על פני למעלה מ-30 מדינות. לא מן הנמנע, כי לאחר ביצוע הרכישה הבאה תפנה אופיר, בעידודה של פימי, לשוק ההון הבינלאומי.