בוסטון סיינטיפיק השלימה את יציאתה מישראל; 15 העובדים שנשארו - פוטרו

בשנת 2000 החליטה החברה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות, וזמן לא רב אחרי כן הקימה את הסניף בישראל

ביום חמישי האחרון נסגר באופן סופי המשרד המייצג את חברת בוסטון סיינטיפיק בישראל ופעילות השיווק של מוצרי החברה עברה לידיה של חברת מדיסון. כך נודע ל"גלובס". 15 העובדים שנותרו בחברה אחרי הצמצומים של השנים האחרונות הולכים כמעט כולם הביתה, למעט אחד או שניים שייקלטו בפעילות הבינלאומית של החברה.

בוסטון סיינטיפיק היא אחת מחברות המכשור הרפואי הגדולות בעולם. פעילותה בישראל שהחלה בשמחה גדולה, דועכת בימים אלה בקול ענות חלושה. בשנת 2000 החברה החליטה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בחברות ישראליות, וזמן לא רב אחרי כן הקימה כאן את הסניף שהיה אמור לשלב הן שיווק והן שיתופי פעולה אסטרטגיים.

החברה אכן ביצעה לא מעט השקעות בישראל, אלא שעתה היא מוכרת את כל פורטפוליו הסטארט-אפים שלה וביניהן את רוב החברות הישראליות. ככל הידוע, היא מתכוונת להשאיר בידיה 2-3 חברות אסטרטגיות, ולמכור את כל יתר האחזקות תמורת 100 מיליון דולר למי שיהיה מוכן לרכוש את כולן בו זמנית.

בתחום השיווק, הסניף הישראלי לא התרומם. תקופה ארוכה החברה הייתה מנועה מלשווק את הסטנטים שלה בישראל עד סיום המשפט עם שותפתה-לשעבר הישראלית מדינול. לאחר שכבר קיבלה אישור והסניף החל לצמוח, פקדו אותו מספר משברים פרסונליים והוחלפו מנהליו בתדירות גבוהה למדי. הסניף מדשדש כבר חודשים ארוכים ללא מנכ"ל וסגירתו הרשמית הייתה, אם כן, מהלך צפוי.