הרוגה שנייה תוך 4 ימים: שולי כץ נהרגה אמש מפגיעת קסאם ביישוב ישע שבמערב הנגב

ההרוגה, חברת קיבוץ הסמוך לאשקלון, הגיעה לישע עם בנה לביקור אצל גיסתה שבאה להתארח במושב מארצות-הברית

שולי כץ בת 70, היא האישה שנהרגה אמש מפגיעת רקטת קסאם ביישוב ישע שבמערב הנגב. כץ, תושבת קיבוץ ברעם, הגיעה למקום כדי לבקר את גיסתה, ולא הספיקה לתפוס מחסה לאחר ששמעה את אזעקת הצבע האדום.

משה ים, שראה את חברתו שולי כץ נהרגת בכניסה לביתו מתאר בשיחה עם גלי צה"ל את שראה: "שמעתי דפיקות בדלת, פתחתי אותה וראיתי את הבן בא ואומר 'רק באתי לראות אם זה הבית ולא טעיתי'. הוא יצא החוצה ויצאתי אחריו ושמעתי פתאום פיצוץ, הכל היה שחור ולא שמעתי שום דבר. ראינו שהקסאם נפל ישר בשער - היא הייתה גמורה".

"הייתי בחוץ בדיוק כשהקסאם נחת", קובי סלע צעיר תושב מושב ישע היה אתמול אחר-הצהרים בחצר ביתו כשהכריזה צבע אדום הקפיצה אותו לתוך הבית. אחרי ששמע את הפיצוץ קרוב מאוד אליו הוא יצא לראות מה קרה: "אחרי 25 שניות - בום, היה פיצוץ במרחק של כ-20 מטר ממני. יצאתי החוצה וראיתי שיש הרוגה".

בין הראשונים להגיע למקום האירוע היה הפרמדיק יגיל אבין שנאלץ לקבוע את מותה של האישה: "הגענו למקום, מצאנו נפגעת אחת ללא רוח חיים. היא נפגעה פגיעה קשה מאוד בכל חלקי גופה כתוצאה מפגיעה הישירה של קסאם".

ההרוגה היא חברת קיבוץ הסמוך לאשקלון. היא הגיעה לישע עם בנה לביקור אצל גיסתה שבאה להתארח במושב מארצות-הברית. בני המשפחה החליטו להיפגש בישע אחרי ששמעו על הרקטות שהתפוצצו באשקלון, כך סיפרה אמש שוש סלע, רכזת צוות החירום הישובי: "הפרדוקס הוא שהם פשוט לא רצו לנסוע לגברעם, כי באשקלון היו קסאמים, ואז הם אמרו 'אל תבואו אלינו, כאורחת אנחנו נבוא אלייך'".

במערב הנגב שבעו כבר מהבטחות גורמי הביטחון וקובעי המדיניות להשכנת שקט באזור. ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, קורא לממשלה להתעורר: "המצב הזה הוא בלתי נסבל, ויותר מזה היא האדישות של הממשלה שכנראה לא מעניין אותם מה שקורה בעוטף עזה, שבעצם צינורות עפים באוויר - זו לא תוכנית ריאליטי, הדברים האלו הורגים".

שולי כץ היתה אחות עד שפרשה לגמלאות. היא אלמנה בת לוותיקי הקיבוץ. אמה בת ה-90 גרה בבית מגורים לגיל הזהב בנתניה. היא עצמה אם לארבעה וסבתא לחמישה נכדים, ועכשיו, כל אלה נותרו יתומים.