הירידה החדה בשערי המט"ח בחודשים האחרונים לא לוותה בירידה מקבילה במחירוני היבואנים (בגלל מנגנון קבוצות שווי השימוש), הדבר יצר פערים גדולים מאד בין המחירים לצרכן לבין המחירים, שמקבלות חברות הליסינג מהיבואנים. חלק מחברות הליסינג לא עומדות בפיתוי לגזור קופון מהיר מהעסקה ומציעות את כלי הרכב, עם אפס קילומטרים, ישירות לצרכן.
כך עולה מכתבה על הזדמנויות עסקיות ופרטיות בשוק הרכב הישראלי, המופיעה במגזין הרכב גלובס Gear שיופץ מחר למנויי "גלובס".
היבואנים לא אוהבים את המגמה החדשה הזו, אך קשה להם למחות כשמדובר בלקוחות אסטרטגיים כמו חברות ליסינג. חיפוש זריז באתרי המכירות המקוונים של חברות ליסינג והשכרה בארץ גילה לא מעט דגמי רכב מודל 2008 למכירה עם אפס קילומטרים, כולל דגמים מבוקשים דוגמת יונדאי אקסנט, סקודה רומסטר, מיצובישי האנטר, יונדאי גטס ועוד. אמנם מדובר ברכישה עם "יד" אחת, שמשמעותה הפחתה במחירון, אבל לעיתים ההנחות משמעותיות מאד.
מצאנו דוגמה למשפחתית יפנית, שההנחה המוסדית עליה מגיעה כיום (על פי השמועות) לכ-20 אלף שקל. בחברת ליסינג אחת היו מוכנים להעביר ללקוח כמחצית מההנחה, כמעט עשרת אלפים שקל. צריך לזכור גם, שכמעט בלתי אפשרי להשיג בארץ מכוניות משומשות מבוקשות בנות פחות משנה מידיים פרטיות, כך שזוהי הזדמנות לא מבוטלת ללקוח פרטי לחסוך כסף.
חוזרים לגיר ידני?
עוד עצה לצרכנים הפרטיים, המופיעה בכתבה, נוגעת למעבר לגיר ידני. בכתבה נכתב: "לכותב שורות אלה יש מכונית משפחתית 1.6 רגילה ותמימה בת שש, מדגם שכמותו נעים עוד עשרות אלפים על כבישי הארץ. בשנה האחרונה אני מקבל אין ספור הצעות לרכוש אותה ממני ממוסכניקים, חברים, בני משפחה וסתם אנשים ברחוב הסיבה: יש לה תיבת הילוכים ידנית.
"מסתבר שמתחת לפני השטח, בשוליים, יש כיום תחיה מחודשת לתיבה הידנית בישראל. לאנשים נמאס כנראה לשלם עד 15% יותר בתצרוכת הדלק על דגם אוטומטי ובעיקר נמאס לשלם אלפי ועשרות אלפי שקלים על שיפוץ והחלפה של תיבות אוטומטיות, שקורסות אחרי 80 עד 120 אלף קילומטר של שימוש בתנאים השוחקים של ישראל. גם מי שיתעלם מחדוות הנהיגה המשודרגת ומהביצועים הנמרצים יותר של דגם ידני, יתקשה להתעלם מההזדמנות הכלכלית הטמונה כאן".
לקבלת המגזין גלובס Gear ושבועיים לעיתון "גלובס" במתנה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.