דיור התנצלה בפני לקוחותיה בסין בעקבות התבטאות של שרון סטון

יצרנית הקוסמטיקה נאבקת לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את בריחת הצרכנים הסינים, לאחר שהשחקנית שרון סטון, פרזנטורית החברה, אמרה כי ייתכן שרעידת-האדמה בסצ'ואן היא עונש על מדיניות סין כלפי טיבט

יצרנית הקוסמטיקה כרסיטיאן דיור נאבקה אתמול (ד') לעשות כל שביכולתה כדי למנוע את בריחתם של הצרכנים הסינים, לאחר שהשחקנית שרון סטון, המשמשת פרזנטורית של החברה, אמרה כי ייתכן שרעידת האדמה בחבל סצ'ואן היא עונש על מדיניותה של סין כלפי טיבט.

חברת מוצרי היוקרה התנצלה בפני לקוחותיה בסין, לאחר שהשחקנית האמריקנית בת ה-50 אמרה שרעידת האדמה שהתרחשה בסצ'ואן לפני כשבועיים, ושבה נספו יותר מ-70 אלף איש, רבים מהם ילדים, היא תוצאה של "הקארמה הרעה" שיצרה סין לעצמה בשל מדיניותה כלפי התושבים בחבל טיבט.

בהצהרה שיצאה אתמול ממטה החברה בסין הודיעה דיור כי: "אנו בהחלט לא מסכימים עם הערותיה הפזיזות ואנו מצטערים מעומק הלב עליהם. לעולם לא נתמוך בעמדה הפוגעת ברגשותיו של העם הסיני". הנהלת דיור בפריז סירבה להגיב.

דבריה של סטון נאמרו במהלך ביקור בפסטיבל הסרטים בקאן בשבוע שעבר. השחקנית התראיינה לערוץ טלוויזיה מהונג-קונג ואמרה: "ואז כל רעידת האדמה הזו וכל הדברים האלו קרו, וחשבתי, האם זוהי קארמה? האם כשאתה לא נחמד קורים לך דברים רעים?". עוד אמרה סטון כי היא "איננה שמחה" עם ההתנהלות של השלטון בסין בנושא טיבט.

ההערות קיבלו יותר תשומת לב לאחר שקטע הווידיאו הועלה לאתר יו-טיוב ולאתרים סיניים דומים ויצר זעם בקרב משתמשי האינטרנט בסין. האירוע יכול לפגוע בחברת כריסטיאן דיור, שעשתה שימוש רב בדמותה של השחקנית מאז נחתם חוזה בינה לבין החברה בשנת 2005 ובו היא הסכימה לדגמן עבור קו תכשירי העור.

עיתון בבייג'ין דיווח אתמול כי צילומי השחקנית הורדו מסניפי דיור במספר מרכזי קניות בעיר. לכריסטיאן דיור יש 68 סניפים בסין, מהם 11 בבירה.