מחירי שכר הדירה במאי: יציבות בת"א, עלייה בירושלים

כך עולה מנתוני מדס ; מחירי הדירות בנות 2 ו-3 חדרים להשכרה עלו בירושלים ב-7% ו-6% בהתאמה

אתר הלוחות מדס, מפרסם הבוקר (א') את נתוני מחירי שכר הדירה ברחבי הארץ, לחודש מאי. על-פי נתוני האתר, בתל-אביב, רמת גן-גבעתיים, באר שבע וחיפה, לא נרשמו שינויים משמעותיים בחודש מאי, לעומת חודש אפריל.

בירושלים, לעומת זאת, נרשמו עליות הן במחירי דירות 2 חדרים - 7%, והן באלה של 3 חדרים, אשר עלו ב-6% במאי, בהשוואה לאפריל. עליות המחירים בירושלים, נובעות, בין השאר, מהעלייה בביקושים לקראת הקיץ, ובואם של תושבי החוץ לחופשה ארוכה בעיר. נתוני האתר מראים כי הזמן הממוצע שלקח להשכיר דירה בירושלים, ירד מ-9 ימים בחודש אפריל, ל-6 ימים במאי.

לעומת זאת מנתוני האתר לגבי דירות בתל אביב, עולה כי מחיר ממוצע של דירות בנות 2 חדרים להשכרה בדרום תל אביב, רשם עלייה של 2% במאי, ל-2,470 שקל. המחיר להשכרה במרכז תל אביב, לא רשם שינוי משמעותי במאי, ועומד על 3,158 שקל. לעומת זאת, המחיר להשכרה בצפון תל אביב רשם ירידה של 2% במאי ל-3,295 שקל.

מחיר ממוצע של דירות בנות 3 חדרים להשכרה בדרום תל אביב, רשם עלייה של 1% במאי ל-2,835 שקל. המחיר להשכרה במרכז תל אביב לא רשם שינוי משמעותי במאי, ועומד על 4,078 שקל. גם במחיר להשכרה בצפון תל אביב נרשמה עלייה של 1%, ל-4,533 שקל. נתוני האתר מראים כי במאי הושכרה דירה בתל אביב בזמן ממוצע של 6 ימים, לעומת החודש הקודם, בו דירה הושכרה בתל אביב מהר יותר - 5 ימים.

ברמת גן-גבעתיים, ביחס לתל אביב, המחירים הם מעט יותר נמוכים. מחיר ממוצע של דירות להשכרה בנות 2 חדרים, לא רשם שינוי משמעותי, ועומד במאי על 2,948 שקל. הדירות הושכרו בזמן ממוצע של 6 ימים. מחיר ממוצע של דירות להשכרה בנות 3 חדרים, רשם ירידה של 2% ל-3,626 שקל.

בבאר שבע, מחיר ממוצע של דירות להשכרה בנות 2 חדרים, רשם עלייה של 1% במאי, ל-1,335 שקל. גם הזמן הממוצע שלקח להשכיר דירה, עלה ביום אחד לעומת אפריל, ל-12 ימים. מחיר ממוצע של דירות להשכרה בנות 3 חדרים, רשם עלייה של 2% ל-1470 שקל.

שוכרים שיצפינו במעלה המפה, לאזור חיפה והקריות, יגלו כי מחיר הדירות בנות 2 חדרים להשכרה, רשם עלייה של 2% במאי ל-1,441 שקל. מחיר ממוצע של דירות להשכרה בנות 3 חדרים, רשם ירידה של 1% במאי, ל-1,738 שקל.

בירושלים, כאמור, נרשמה עלייה בביקושים לדירות. בחודש מאי המשכירים המתינו 6 ימים עד למציאת שוכר, שלושה ימים פחות מהחודש הקודם. המחיר הממוצע של דירות להשכרה בנות 2 חדרים, רשם עלייה של 7% במאי, ל-2,521 שקל.