הראל תנפיק לראשונה אופציות כיסוי על מניית גוגל שייסחרו בבורסה בת"א

בנוסף, תנפיק באמצעות הראל מוצרים פיננסים גם אופציות כיסוי על הנפט, מדד הנאסד"ק והדאקס הגרמני ; אורי שור, מנכ"ל הראל מוצרים פיננסיים: "בחרנו להנפיק אופציות כיסוי אשר יאפשרו מינוף גדול באמצעות סכומי כסף קטנים יחסית תוך מחויבות תשקיפית לעשיית שוק"

הראל מוצרים פיננסים, מקבוצת הביטוח וההשקעות הראל , משיקה היום את פעילותה באמצעות הנפקה, לראשונה בארץ, של אופציות כיסוי (Covered Warrants) מסוג Call ו-Put - לרבות על מניית גוגל. אופציות הכיסוי ייסחרו בבורסה בתל-אביב, ומלבד אופציית הכיסוי על מניית גוגל, תונפקה אופציות על מדד הדאקס 30 של בורסת פרנקפורט בגרמניה, מדד נאסד"ק 100, ושער החוזה העתידי של הנפט (Brent Crude Oil) בבורסת ICE בלונדון.

מניית גוגל הינה אחת המניות הסחירות והנסקרות בעולם, מאחר והיא מרכזת נפח מסחר יומי ממוצע של 6.29 מיליון מניות, כאשר שווי שוק של החברה הינו 184 מיליארד דולר ומשקל החברה במדד נאסד"ק 100 הינו 5.1%. אופציית הכיסוי על המנייה יאפשרו למשקיעים בישראל נגישות למסחר באופציות על המניה ללא צורך בהמרת מטבע, ובהתאם לשעות המסחר בישראל, ובכמות מינימלית קטנה נמוכה לרכישה. לדברי בית ההשקעות, המניה נבחרה בשל היותה תנודתית ומוכרת כך שתאפשר למשקיעים מינוף גדול בהשקעה קטנה יחסית. לשם השוואה, מחיר מניית גוגל בודדת נקבע עם סיםו המסחר בנאסד"ק ביום שישי על 585.8 דולר.

אופציות כיסוי הן אופציות רגילות המונפקות על-ידי גוף פיננסי על נכסים, סחורות או מטבעות שעבורם לא הנפיקה הבורסה אופציות. באמצעות אופציות כיסוי יכול המשקיע לבצע פוזיציות Long ו-Short על נכסים שונים וזאת בסכום קטן יחסית, תודות למינוף הגלום באופציות. מחיר המימוש וטווח הזמן של אופציות הכיסוי נקבעים על יד המנפיק. בעולם נסחרות למעלה מ-50 אלף אופציות כיסוי, במחזורי מסחר של מאות מיליארדי דולרים.

הנכסים עליהם מונפקים אופציות הכיסוי הינם נכסים מרכזיים בעולם ניהול ההשקעות ומהווים מדד ייחוס לנכסים פיננסים רבים. רכישת האופציות נעשית כרכישת כל נייר ערך בבורסה. יתרונו המרכזי של המכשיר טמון באפשרות המשקיעים להביא לרווח מירבי באמצעות השקעה קטנה יותר מאשר זו הנדרשת לשם רכישת נכס הבסיס, תוך הגבלת ההפסד האפשרי בהשקעתם. התשואה המתאפשרת ברכישת האופציה גבוהה מאוד ביחס לזו של נכס הבסיס וזאת עקב המינוף הקיים בבסיסה. ההפסד המקסימלי שאליו חשוף המשקיע הינו אובדן הפרמיה אותה שילם. באופציות ניתן גם להשתמש לגידור סיכון כנגד רכישת הנכס עצמו.

לדבריו של אורי שור, מנכ"ל הראל מוצרים פיננסיים, "בחרנו להנפיק אופציות כיסוי אשר יאפשרו ללקוחותינו מינוף גדול באמצעות סכומי כסף קטנים יחסית. האופציות נבחרו, לראשונה בישראל, תוך מחויבות תשקיפית לעשיית שוק לאופציות אלו, ומתוך ראיה אסטרטגית להציע ללקוחותינו ערך מוסף ייחודי ומבודל באמצעות נכסים מגוונים בעלי סחירות גבוהה אשר יוכלו להעניק ללקוחות מינוף מרבי". שור ציין, כי "מניית גוגל ממחישה את המחויבות שלנו לבחירת נכסים מעניינים ותנודתיים. כמו כן, התחייבנו תשקיפית לעשיית שוק באופציות, עובדה המבטיחה נזילות שוטפת של האופציות". "העובדה שאופציות כיסוי אינן גובות דמי ניהול או עמלה כלשהיא, יוסיפו, להערכתנו, לפופולאריות של מכשירי השקעה אלה." אמר שור.

על פי המפתח שסיפקה הראל, 10 אופציות מכסות מניית גוגל אחת, כאשר לאופציות הרכש והמכר תאריכי פקיעה בדצמבר הקרוב על שערי פקיעה של 600 ו-550 דולר, בהתאמה. שער הפקיעה על אופציות הנאסד"ק מיוחס ל-2,000 נקודות בדצמבר, במפתח של 10 אופציות ליחידת מדד אחת. כל אופציה על הנפט מיוחסת לחבית נפט אחת במחיר פקיעה של 130 דולר בנובמבר. האופציות הללו נגזרות מסדרת החוזים שתפקע בבורסה בלונדון סמוך למועד פקיעת האופציה בארץ. 100 אופציות על מדד הדאקס ישמשו לכיסוי יחידת מדד אחד של הבורסה הגרמנית בשער פקיעה של 7,000 נקודות בדצמבר.