חותכת ללא הרדמה: שרי אריסון נפרדת מיחצ"ן-העל רני רהב - ותמנה במקומו דובר פנימי לקבוצת אריסון

קבוצת אריסון מנמקת ההחלטה ב"התרחבות בפעילות העסקית והפילנתרופית" ; רהב, שיסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים: "חברותי האמיצה עם שרי אריסון תימשך לעד, ואני בהחלט מכבד את רצונה" ; רהב ימשיך, עם זאת, לשמש כיועץ לבנק הפועלים

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , החליטה להפסיק לקבל שירותי יחסי ציבור מרני רהב, לאחר דרך משותפת שנמשכה שנים.

רהב נחשב לאיש יחסי הציבור המוביל בארץ. הוא מייצג גם את נוחי דנקנר ואיי.די.בי אחזקות, שטראוס גרופ וחברות מובילות נוספות.

מחר (ב') בבוקר תוכננו מפגשי עיתונאים עם אריסון, שבוטלו ברגע האחרון על-ידי משרדה של אריסון ולא על-ידי משרדו של רהב.

רהב טיפל ביחסי הציבור של עסקי אריסון ב-10 השנים האחרונות.

קבוצת אריסון פרסמה אחר הצהריים (א') הודעה לעיתונות, לפיה "לאור התרחבות בהיקפי הפעילות העסקית והפילנתרופית" מתכוונת הקבוצה למנות דובר פנימי, שידברר את שרי אריסון עצמה, כמו גם את אריסון השקעות - בנק הפועלים, שיכון ובינוי, תעשיות מלח - ומיזם המים שבבעלות אריסון.

כמו כן, ידברר הדובר הפנימי את הזרוע הפילנתרופית של קבוצת אריסון, קרי: את הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון - "מהות החיים, כולנו אחד, רוח טובה".

רני רהב, לפי הודעת קבוצת אריסון, יסיים את תפקידו בעוד 3 חודשים, ב-31 באוגוסט 2008.

רני רהב אמר היום ל"גלובס": "חברותי האמיצה עם שרי אריסון תימשך לעד. אני בהחלט מכבד את הרצון של שרי למנות דובר פנימי". לפי רהב, אריסון קיבלה החלטה עסקית בלבד.

ל"גלובס" נודע, כי רהב ימשיך לכהן כיועץ מיוחד לבנק הפועלים.

רהב הובא על-ידי שרי אריסון כיועץ לאריסון אחזקות לפני כ-10 שנים, אך החיבור החזק בין השניים בא לידי ביטוי בשיא עוצמתו במשבר סביב הפיטורים בבנק הפועלים, במאבק התדמיתי מול עמיר פרץ. רהב אמנם לא היה איש יחסי הציבור שאמון היה על הטיפול במשבר, אך המכתב המיתולוגי "רעה רעה" שהפנה לעיתונאית דאז שלי יחימוביץ לא רק שכיכב בכל אמצעי תקשורת ישראלי אלה גם הפך כבר לקאלט תרבותי. רהב נתפס אז כמי שנשכב על הגדר לטובת הלקוחה המפורסמת, שהייתה אז רק בראשית צעדיה התקשורתיים כבעלת שליטה שאינה תחת המטרייה הרחבה של אביה, תד אריסון.

האופן בה הופיעה מאז אריסון בתקשורת לא תמיד התקבל בהבנה על-ידי אנשים העוסקים בתקשורת אישית ועסקית. למשל, הכתבה בה הצטלמה אריסון על היאכטה שלה לתוכניתה של אילנה דיין התקבלה בלא מעט הרמת גבות. למרות זאת, הקשר בין רהב לזוג אריסון לא נסדק כי אם הלך והעמיק, בפן האישי והעסקי כאחד.