הגאווה היא מקור הכנסה

ת"א תרגמה את חיבת הקהילה הוורודה לכסף ; מתי יעשו כמותה חיפה וירושלים?

עשור חלף מאז מצעד הגאווה הראשון בתל אביב, בו צעדו יותר שוטרים מהומואים; עשור שבו זכתה דנה אינטרנשיונל באירוויזיון; עברי לידר, קורין אלאל ואמיר פיי גוטמן - יצאו מהארון; מיקי בוגנים הפך לסלב ולפרזנטור מבוקש במסעות פרסום ("גם שלישיה וגם נדלקות ביחד ב- 69 שקלות בלבד", זוכרים?) והסרט "יוסי וג'אגר", סיפור אהבה בין שני חיילים, שבו יש אפילו, רחמא ליצלן, נשיקה ארוכה עם הלשון בין שני לובשי מדי צה"ל - היה לשובר קופות היסטרי.

אלא שהתמונה עדיין אינה ורודה. לפני כשנה התכוון משרד התיירות לצאת למסע פרסום, שיציג את ישראל כ"הומו-לנד" במטרה לעודד את התיירות ההומו-לסבית. הקמפיין לווה בתמונות, בהן נראו שני חובשי כיפה מתנשקים בירושלים וזוג גברים מתנים אהבה על גבי גמל.

למרות ההיגיון הכלכלי הרב של המהלך, שביקש לאפשר גם לעסקים בארץ ליהנות מ"התיירות הוורודה", (לפי הערכות כ- 70 מליון תיירים "גאים" יוצאים בכל שנה לחופשה בעולם), נגנז הקמפיין ה"וורוד" ובוטל בסופו של דבר בלחץ המפלגות הדתיות.

הוורוד ירוק מאד

בעולם המערבי מתרגמים מזה שנים את הוורוד לשטרות ירוקים. בכל העולם משתכרים חברי הקהילייה ההומוסקסואלית סכומים גבוהים מהשכר הממוצע. זוגות הומוסקסואלים המנהלים משק בית משותף, עם הכנסה כפולה וללא ילדים, נהנים מהוצאות נמוכות יותר ויכולים לתעל את הכסף לקניות, חופשות ובילויים.

לא בכדי מחזרות חברות גדולות ונאבקות בניהן על ה"כיס הגאה", תוך הפגנת "ידידותיות" גוברת להומוסקסואלים. החל מיצרנית המכוניות "סובארו" הפונה לנהגות לסביות, עד ליצרנית המחשבים אי.בי.אם, הבנקים: סיטיגרופ וג'י.פי. מורגן, יצרנית הנעלים נייק וחברות ה"קרוזים", המציעות שיט תענוגות באוניות פאר להומואים וללסביות בלבד.

מחקר שערכו לאחרונה כלכלני אוניברסיטת קליפורניה מצא, שביטול האיסור על נישואים חד מיניים יזרים לקופת המדינה לא פחות מ- 370 מליון דולר, וזאת רק מעריכת חתונות כדת וכדין לזוגות חד מיניים וההוצאות על אולם, הלבשה וטבעות נישואין.

במדינת תל אביב

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, הבין את הפוטנציאל הכלכלי, שבהפיכת עירו לוורודה יותר (בלשונו: "פלורליסטית וסובלנית"), והוא אף מתכוון להעלות את העיר העברית הראשונה על מפת התיירות העולמית. לשם כך מינה חולדאי את איתי פנקס, חבר המועצה ויו"ר איגוד ערים דן לביוב כ"יועץ ראש העיר לענייני קהילת הלסביות הומוסקסואלים טרנסג'נדרים וביסקסואלים".

גבולות ההכרה ההומו-לסבית תחומים היטב בגבולות מישור החוף. אם תל אביב היא כמו אמסטרדם, ירושלים היא כמו טהראן, ולאחרונה אף נסגר בה הבר היחיד שאירח את חברי הקהילייה ההומו-לסבית. בשאר ערי הארץ: חיפה, באר שבע ואילת המצב מעט יותר טוב, אך גם בהם פועל רק מספר מצומצם של מקומות בילוי לקהילה.

היום (ה') ייפתח בבניין בית הספר דב הוז, ברחוב גורדון בתל אביב, במבנה שאיכלס במשך שנים את "בית החינוך לילדי עובדים", "המרכז הקהילתי הראשון בישראל להומואים ולסביות" בהשקעה של 2 מליון שקל מטעם העירייה. ביום שישי ייצא מהמרכז מצעד הגאווה התל אביבי.

תל אביב אינה העיר היחידה שמחזרת אחרי הומואים. ככל עיר מערבית מתוקנת, המכבדת את עצמה היא מקיימת מצעדי גאווה, פסטיבלים ואירועים, במטרה למשוך אליה תיירים הומו-לסביים.

גיא משיח הוא עו"ד ומנהל השקעות ב"פריזמה"