ניצחון לחברות הדלק הוותיקות: בג"ץ דחה עתירת דור-אלון נגד הסכם פי גלילות

בג"ץ דחה אתמול (ב') את העתירה שהגישה דור-אלון כנגד הסכם העברת מתחם הדלקים עליו חתמו מנהל מקרקעי ישראל ופי גלילות. החלטת בג"ץ תאפשר לחברות הדלק והמדינה להמשיך ולקדם את פרויקט הנדל"ן המתוכנן על הקרקע. שווי הקרקע נאמד כיום במיליארד שקל.

מתחם פי גלילות שבהרצליה שימש עד לפני מספר שנים כמערך של מתקני אחסון, שאיבה וניפוק של תזקיקי דלק וגז. בדצמבר 2002 נחתם הסכם להפסקת הפעילות במקום. על פי ההסכם, פי גלילות אמורה לממן את הוצאות טיהור הקרקע וכן בעלות הפינוי. ההסכם גם הסדיר את מעמדה של פי גלילות כחוכרת הקרקע.

בעתירה בקשה דור אלון לבטל את ההסכם בטענה, כי הוא מעניק לפי גלילות טובות הנאה בשווי של מיליארד שקל על חשבון הציבור. השופטת איילה פרוקצ'יה, בהסכמת השופטים אדמונד לוי ועדנה ארבל, דחתה את כל טענות דור אלון. לדברי השופטת, ההסכם עם פי גלילות מעניק לחברה זכות חכירה לזמן ממושך, אשר איננה מותנית במימוש מטרת החכירה דווקא, ואיננה מחייבת את החוכר להחזירה למינהל במקרה של שינוי ייעוד בכפוף לתשלום תמורה הנגזרת מערכה הריאלי של הקרקע.

את דור אלון ייצגו עוה"ד שלמה שפיר, טל גנדלמן ורם פרייס. את המדינה עו"ד אורית קורן ואת פי גלילות עוה"ד משה שחל, צבי עגמון, טל מישר ואתי ינאי נווה.