צה"ל קיבל מיליוני שקלים לסלילת כביש העובר דרך צריפין אך מעכב את מסירת הקרקעות

צה"ל היה אמור למסור את הקרקעות לפני שלושה חודשים * חשש כי הפרויקט בהיקף 126 מיליון שקל לא יהיה מוכן בזמן

צה"ל ומשרד הביטחון מעכבים את סלילת כביש עוקף באר יעקב ושדרוגו לכביש דו נתיבי, זאת למרות שכבר קיבלו פיצוי של מיליוני שקלים מהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה).

ל"גלובס" נודע, כי בניגוד לסיכום עם מע"צ, הצבא טרם פינה שני מתקנים בבסיס צריפין העוברים בתוואי כביש עוקף באר יעקב, ובכך מעכב את השלמת הפרויקט.

הפינוי של המתקנים היה צריך להתבצע עד חודש מארס, אולם בפועל הוא מתעכב מזה כשלושה חודשים. בעקבות זאת, קיים חשש שכביש עוקף באר יעקב, שאמור להיות אחד מהכבישים המרכזיים שיזינו את התנועה לכביש רוחב 431 (מודיעין-ראשל"צ), לא יהיה מוכן בזמן, או שרק חלקו ייפתח לתנועה, דבר שיפגע בציבור הנהגים.

ההשקעה הכוללת בשדרוג כביש עוקף באר יעקב (4313) עומדת על 126 מיליון שקל. הפרויקט כולל את שדרוג הכביש הקיים, העובר בתוך באר יעקב וראשל"צ, לדו מסלולי ודו נתיבי לכל אורכו.

גורמים המעורבים בפרויקט ציינו, כי אם יימשך העיכוב בפינוי השטח, ייווצר מצב מסוכן שכביש עוקף באר יעקב יהיה מוכן ככביש חדש זאת למעט הקטע שיעבור בתוך בסיס צריפין שיתבסס על הכביש הישן. לדברי הגורמים, מעבר לסיכון הבטיחותי במעבר בין שני הקטעים, צפויה פגיעה גם בציבור הנהגים, מאחר וכביש באר יעקב מתחבר ישירות לכביש 431 ואמור לשרת עשרות אלפי נהגים.

פתרון זמני ומהיר

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "החברה נמצאת בימים אלו בדיונים ובירורים מול משרד הביטחון והצבא, על מנת להביא לפתרון זמני ומהיר שיאפשר את פתיחת הכביש במועד. הכביש החדש יתחבר לכביש הישן הקיים בקטע המדובר ויהווה חלופה לנוסעים בכביש עד להסדרת הנושא מול משרד הביטחון והצבא".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "מערכת הביטחון הסכימה לפנות חלק מבסיס צריפין במטרה לאפשר סלילת הכביש העוקף 4313. המשרד פועל ביחד עם מע"צ להשלים פינוי היחידות וסיום סלילת הכביש". *