מנכ"ל חברת החשמל פיטר במפתיע את סמנכ"ל הלקוחות יגאל בן-אריה

ההודעה על הפיטורים באה מספר ימים בלבד לאחר שלסקר קיים שימוע למספר מנהלים בכירים בחברת החשמל, בעקבות אי הסדרים שהתגלו במוקד 103

האם יחסי העבודה בחברת החשמל בדרך להסלמה נוספת? מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר הודיע היום (א') במפתיע לסמנכ"ל שיווק לקשרי לקוחות בחברה יגאל בן אריה על פיטוריו. כך נודע ל"גלובס".

ההודעה על הפיטורים באה מספר ימים בלבד לאחר שלסקר קיים שימוע למספר מנהלים בכירים בחברת החשמל בעקבות אי הסדרים שהתגלו במוקד 103.

כזכור, ביום חמישי האחרון נעל ועד עובדי חברת החשמל את משרדי דירקטוריון בת"א במחאה על הצעדים המשמעתיים שננקטו כנגד הבכירים.

בן אריה הנחשב כמקורב מאוד לראשי הוועד, היה אחד המנהלים ששמם נקשר לפרשה במסגרתה הועברו עשרות עובדים זמניים שהועסקו במוקד שירות לקוחות 103 למשרות קבועות בתוך מחוזות החברה, וזאת בניגוד להנחיה מפורשת של הדירקטוריון.

תפקיד סמנכ"ל השיווק וקשרי הלקוחות נחשב לאחד מהחשובים ביותר בחברת החשמל, מאחר והוא חולש על מחוזות החברה בהם מועסקים מרבית העובדים.

על רקע דו"ח ביקורת חמור שגובש בנושא, מספר דירקטורים בחברת החשמל דרשו להדיח את בן אריה מתפקידו, אולם לסקר ויו"ר החברה מוטי פרידמן מנעו את ההדחה על מנת שלא לגרום להידרדרות ביחסי העבודה בחברה. לבסוף, הוחלט להסתפק בעונש של נזיפה מנהלית חמורה, וזאת לאחר שימוע שקיים המנכ"ל לכל המעורבים בפרשה.

גורמים בחברת החשמל ציינו כי בן אריה אמר בשיחות סגורות כי הוא אינו מסכים עם צעדי הענישה וסבור שנעשה לו עוול ולכן בכוונתו להיאבק בהחלטה. עדיין לא ברור האם החלטתו של לסקר קשורה לעיצומים שנקטו העובדים או לצעדים בהם נקט בן אריה עצמו.

מחברת החשמל נמסר כי "החברה אינה מגיבה". יגאל בן אריה מסר בתגובה כי: "פעלתי במשך כל שנותיי בחברת החשמל מתוך אחריות לטובת החברה ועובדיה, שהינם מהמובחרים במדינה, ובשם האינטרס האמיתי של הציבור וצרכי החשמל. זאת בכפוף לסולם ערכים קשיח וליושרה אישית וניהולית".