סמי ועידן עופר מבקשים להכניס את תחנת הכוח במישור רותם לחברה לישראל

מנהלת מו"מ לרכישת 80% מהפרויקט ; חברת דלקיה שבשליטת ויאוליה צפויה להצטרף כשותפה לפרויקט, שעלותו 300 מיליון דולר

החברה לישראל , שבשליטת סמי ועידן עופר, עושה צעד נוסף להרחבת פעילותה בתחום החשמל הפרטי בארץ, באמצעות עסקת בעלי עניין עם קבוצת עופר.

החברה לישראל, בניהולו של ניר גלעד, הודיעה אתמול (ב') כי היא בוחנת רכישה של 80% ממניות חברת OPC שבבעלות קבוצת עופר אנרגיה, שאמורה להתקשר בהסכם עם חברת החשמל להקמת תחנת כוח פרטית במישור רותם שבנגב.

באחרונה אישרו משרדי האוצר והתשתיות מחדש את זכייתה של OPC במכרז שפרסמה המדינה, ובג"ץ צפוי לתת בקרוב תוקף להסכם בין הצדדים. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-300-400 מיליון דולר.

החברה לישראל הודיעה עוד כי ועדת הביקורת והדירקטוריון אישרו להנהלת החברה לבצע בדיקת נאותות של OPC ושל הפרויקט, ולהיכנס למו"מ עם עופר אנרגיה לרכישת המניות.

בנוסף, מנהלת עופר אנרגיה מו"מ עם חברת דלקיה ישראל, בניהולו של ארנון תשבי, מקבוצת ויאוליה לצירופה כשותפה בפרויקט. על פי הערכות, דלקיה אמורה להפעיל את תחנת הכוח במישור רותם, ולהחזיק ב-20%-30% ממניות הפרויקט. הסמנכ"ל רונן שטרקמן מרכז את הפעילות של דלקיה בתחום האנרגיה.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", החברה לישראל מתכננת להרחיב את פעילותה לתחום החשמל הפרטי בארץ, ובנוסף לתחנת הכוח במישור רותם, היא צפויה להתמודד גם במכרזים להקמת תחנות הכוח הסולאריות באשלים. במקביל, החברה לישראל מנהלת מגעים עם חברת החשמל לשיתוף פעולה בהקמת תחנות כוח בארץ (רמת-חובב) ובפרויקטים בחו"ל.

OPC שבבעלות עופר אנרגיה וסימנס, זכתה בשנת 2003 במכרז שפרסמה המדינה להקמת תחנת כוח פרטית בהספק של 370 מגה ואט, שתופעל על בסיס גז טבעי. בין המדינה לחברה התעוררו חילוקי דעות, ולפני 3 שנים ביטל החשב הכללי לשעבר ירון זליכה את זכיית החברה במכרז.

לנוכח המחסור בחשמל במשק, משרדי האוצר והתשתיות חידשו בשנה האחרונה את המו"מ עם OPC המיוצגת על-ידי העו"ד משה שחל, ובאחרונה סוכם כי החברה תקים את הפרויקט לפי תנאי המכרז המקורי. תחנת הכוח במישור רותם אמורה לקום על פי התכנון עד לשנת 2012. התחנה אמורה לספק את החשמל שתייצר לרשת החשמל הארצית תמורת תעריף קבוע.

יצויין, כי החברה לישראל נכנסה בשנה שעברה גם לפעילות בתחום האנרגיה בחו"ל, לאחר שרכשה בסכום של כחצי מיליארד דולר את יצרנית החשמל הפרטית גלובלק הפועלת בעיקר בדרום אמריקה. הרכישה נעשתה באמצעות חברת הבת אינקיה (100%) שמחזיקה כיום ב-7 חברות לייצור חשמל שבבעלותן תחנות כוח בהספק כולל של כ-2,200 מגה ואט.