הולנדיה מרחיבה פעילות בחו"ל: במו"מ לרכישת רשת אמריקנית למזרונים

במקביל מקימה רשת חנויות באוקראינה ; מנכ"ל הולנדיה: "רכישת הרשת האמריקנית תביא לשינוי דרמטי בפעילות החברה במכה אחת"

חברת הולנדיה אינטרנשיונל מנהלת משא-ומתן לרכישת רשת אמריקנית למזרונים. כמו כן, החברה מקימה רשת חנויות באוקראינה. כך נודע ל"גלובס". החברה פעילה היום בארצות-הברית באמצעות 4 סניפים הפועלים תחת המותג הולנדיה, בפילדלפיה, ניו-ג'רסי ומיאמי. שלושה מהסניפים הם בבעלות ישירה של החברה, ואחד הסניפים פועל בזכיינות. לדברי מנכ"ל הולנדיה, אבי ברססט, רכישת הרשת האמריקנית תביא ל"שינוי דרמטי בפעילות החברה במכה אחת".

המשא-ומתן מתנהל על רשת אמריקאית למזרונים הנמצאת בקשיים כלכליים. לרשת 20 סניפים באזור המזרחי של ארצות-הברית, כאשר בכוונת הולנדיה להסב אותם לאחר הרכישה לסניפים של הולנדיה. ברססט מצפה כי העסקה תושלם בתוך כחודש ומחירה יעמוד על כמיליון דולר בלבד.

בהתייחס למחיר העסקה הנמוך אומר ברססט כי "אנחנו לוקחים על עצמנו את ההתחייבות על הלוקיישנים. הערבויות והביטחונות שרשת בארצות-הברית נדרשת להעניק על הלוקיישנים מאוד גבוהות, ולכן כשרשת מצויה בקשיים והיא מוצאת מישהו שמוכן לקחת את ההתחייבויות שבידיה - זה מספיק".

ברססט הוסיף כי "נהפוך את הסניפים לסניפי הולנדיה בהשקעה יחסית זניחה. יש כוח-אדם, לוקיישנים והסכמים וכל מה שצריך לעשות זה להחליף שילוט, לצבוע, לעצב את החנות ולהכניס סחורה של הולנדיה".

חברת הולנדיה שנוסדה ב-1981 ונמצאת בבעלות משפחת ברססט, עוסקת בשיווק ומכירה של מזרונים ומערכות שינה. החברה פועלת בישראל באמצעות 6 סניפים שבבעלותה. בשנת 2000 החלה החברה לפעול גם מחוץ לגבולות ישראל. לחברה שני סניפים בספרד הנמצאים בבעלותה ובכוונתה לפתוח במדינה במהלך 2009, שלושה סניפים נוספים.

כמו כן, מייצאת החברה לאיסלנד, פורטוגל, יוון , צ'כיה, קפריסין, הולנד, אוסטריה ורוסיה. היקף היצוא מהווה כיום 16% ממכירות החברה ובתוך חמש שנים הוא צפוי להוות 50% ממכירות החברה.

בתחילת השנה החלה החברה את היצוא לרשת סליפ סיסטם הרוסית המונה 21 סניפים. לדברי ברססט, היקף הייצוא לרוסיה עמד בחצי השנה הראשונה על 3 מיליון שקל והוא צפוי להתגבר בקצב גדול יותר, בין היתר לאור תוכנית ההתרחבות של הרשת הרוסית. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם זכיין מקומי להקמת רשת חנויות באוקראינה. לפי ההסכם בין הצדדים, עד סוף השנה הנוכחית יוקמו 4 סניפים בערים קייב ואודסה, ובהמשך תורחב הרשת ל-14 סניפים.