תעשיית ההיי-טק הישראלית - 1; צרפת: 0

קרב האגרוף הסודי שנערך בעת ביקורו של סרקוזי: בפינה הימנית - יליד פריז, נשוי לדוגמנית; בפינה השמאלית - טקלוג-מן

בשבוע שעבר ביקר בישראל נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. באחד מהראיונות שהעניק, אמר שלביקורו יש גם פן כלכלי, ושהוא בא בין השאר ללמוד מהכלכלה הישראלית. לא כולם יודעים, כי זה נשמר בסוד גמור מסיבות מובנות, שבעת ביקורו בישראל נערך קרב.

בפינה הימנית: יליד פריז, נשוי לדוגמנית, קבלו את ראש ממשלת צרפת, סרקו, האחד והיחיד! בפינה השמאלית: יליד ישראל, איש היי-טק מנוסה, נציגה של ישראל בכלל, ושל תעשיית ההיי-טק בפרט. קבלו את המלך, מספר אחת בעולם ובין הטובים בארץ: טקלוג-מן!

* סיבוב ראשון - שני האלופים מתקרבים, מחפשים דרך לתקוף. סרקו מסתער ראשון: "יש לנו גבינה ובאגט!", הוא חובט בבטנו של טקלוג, שמתקפל מכאב, מתיישר, ולא נשאר חייב: "לנו יש יותר חברות רשומות בנאסד"ק מאשר לצרפת!". זה כאב. סרקו מתפתל מכאבים אבל מתעשת. הוא מחפש תשובה הולמת, מסתובב במהירות ויורה: "המטבח הצרפתי!", מכה חזקה לפנים של טקלוג. הוא מתנדנד, זו הייתה הנחתה כואבת.

דינג דינג. הפסקה. הקרב עדיין שקול.

* סיבוב שני - טקלוג תוקף ראשון: "לנו יש צמיחה במשק של 5% לעומת רק 1% לעם הצרפתי!", מכה אדירה. "ולא מעט בזכות ההיי-טק הישראלי", טקלוג לא מרפה. סרקו המום. הוא לא ציפה. הוא חוזר לפינה, נראה חלש, אבל לפתע מחזיר שמאלית: "פריז היא העיר הרומנטית בעולם". ישר ללסת של טקלוג. הוא נראה חבול. האם יתאושש?

דינג דינג. הפסקה. טקלוג חבול, נראה כי יזדקק לטיפול קל.

* סיבוב שלישי - יתרון לסרקו. המהלומות האחרונות השפיעו על טקלוג אבל הוא לא נשבר. "ישראל מעצמת סטארט-אפים עולמית", הוא חובט ישר בבטנו של סרקו. הוא מתפתל, מחפש דרך לחזור, והנה מפתיע: "יש לנו חברות מפוארות כמו פראנס טלקום". טקלוג לא מאבד שנייה: "בטח, חברות ממשלתיות עם אבטלה סמויה והפסדי ענק". ימנית אדירה, סרקו מתנודד, כמעט מאבד שיווי משקל.

דינג דינג. הפסקה. הקרב מתחיל להיות צמוד ומלוכלך.

* סיבוב רביעי - סיבוב ההכרעה. סרקו יורה: "מי העלה את ערך הנדל"ן בנתניה? הצרפתים!", כל-כך נמוך, ומתחת לחגורה. טקלוג נופל. 1...2... השופט מתחיל לספור. טקלוג מתאושש, קופץ באוויר וצועק: "צ'ק פוינט". שמאלית ישר לעין של סרקו. "ICQ"! בום, מכה ללסת.

סרקו פצוע קשה אבל לא מוותר: "BNP!", עכשיו תורו של טקלוג לחטוף. "נייס", הוא צורח. "AXA!" עונה סרקו. "אמדוקס"! "Carrefour"! "קומברס"! "Credit Agricol"!

הקרב צמוד. האם תהיה הכרעה?

טקלוג נדחק לפינה וחוזר במתקפה בצרורות: "אלרון, גיוון אימג'ינג, אלווריון, אם סיסטמס!". סרקו פצוע, חבול וללא מענה. "סאיטקס, גילת!", טקלוג הולם ללא רחמים. "אלביט, פאנדטק!".

הקרב לקראת הכרעה. סרקו מתנדנד, כמעט נופל. חסרה רק מכה אחרונה שתכריע את הקרב. טקלוג מחפש את נקודת התורפה ומוצא: "וורקלייט!". סרקו צונח לקרשים. הספירה מתחילה. 1... 2... 3... הוא מתרומם ונופל. 4... 5... סרקו ממלמל משהו. "מי זה וורקלייט לעזאזל?!", הוא לוחש בכאב. "זה אחד הסטארט-אפים הכי מבטיחים שלנו", אני צועק. 9,8,7,6 ו-10.

הקרב הוכרע! תעשיית ההיי-טק הישראלית - 1; צרפת: 0. ניצחון גדול וראוי. מקווה שסרקו והצרפתים שלו למדו איזה שיעור, ועכשיו יגלו לנו סופסוף את המתכון שלהם לקרם ברולה.

הכותב הוא יזם ומנהל בתעשיית ההיי-טק