דיכטר קורא בשנית לאולמרט להתפטר מתפקידו

השר לביטחון פנים ב"שבתרבות" בבאר-שבע: "הפרשה החמורה האחרונה מחייבת את החלפתו, ואין מנוס מכך. אין זה תקין שראש הממשלה ימשיך לנהל את ענייני המדינה כאילו לא קרה דבר"

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שב ותוקף את ראש הממשלה, אהוד אולמרט וקורא לו לעזוב את תפקידו לאחר הפריימריז במפלגת "קדימה", בעוד כחודשיים.

"גם אולמרט יודע שנפל דבר בישראל", אמר היום השר דיכטר באירוע "שבתרבות" בבאר-שבע, "הפרשה החמורה האחרונה מחייבת את החלפתו, ואין מנוס מכך. אין זה תקין שראש הממשלה ימשיך לנהל את ענייני המדינה כאילו לא קרה דבר".

קריאתו הפומבית של דיכטר להחלפת ראש הממשלה היא השנייה השבוע, לאחר שהפעם הראשונה הייתה ביום רביעי, דקות ספורות לאחר פיגוע הדריסה בירושלים שבו נהרגו שלושה בני אדם.

דיכטר תקף במסיבת עיתונאים את אולמרט, והעריך כי אם הוא יוביל את "קדימה" לבחירות הבאות, היא תחדל מלהיות מפלגת שלטון. "כל מהלך או תרגיל שמטרתם להכשיר את הקרקע לבחירה נוספת של אולמרט כראש המפלגה, יהיו הולכת שולל של הציבור בישראל.

בעקבות עיתוי הדברים, ספג השר לביטחון פנים - שהכריז על עצמו כמועמד לראשות "קדימה" - ביקורות רבות, ושרים וחברי כנסת ממפלגתו אף דרשו לפטרו. "דיכטר הוא רובוט שירה לעצמו בראש, שהתעסק בפוליטיקה במקום לצאת לשטח", כינו אותו בכירים ב"קדימה".