אריה פינגולד מפנטז על מרקורי הבאה: קוראים לה קואליסיסטמס

פינגולד, שנמנה עם מייסדי מרקורי, מנהל את החברה, שמפתחת תוכנה לבדיקות חומרה *החברה יוצאת לגייס 15 מיליון דולר, כנראה שלא מקרנות הון סיכון

בזמן האחרון אנו עדים למספר יזמים מנוסים, שראו הצלחה אחת או שתיים בחייהם, ועתה הם מקימים חברות סטארט-אפ צעירות או מצטרפים אליהן, במטרה להביא אותן להצלחה הגדולה. כך, דב מורן הקים ומנהל את Modu, אמנון יעקובי הצטרף ל-Aternity וישראל מזין הקים את OpTier.

בחבורת היזמים אפשר למנות גם את אריה פינגולד, יזם סדרתי וממקימי מרקורי, שממלא בהתלהבות יתרה את תפקיד המנכ"ל ונשיא של חברת QualiSystems.

פינגולד, שחוץ ממרקורי הקים גם את החברות דייזי ואורסוס, מבטיח בראיון בלעדי ל"גלובס": "הפוטנציאל של קוואליסיסטמס גדול יותר מזה של מרקורי. היא יכולה להצליח יותר".

כמו מרקורי בשעתה, גם קואליסיסטמס, שהוקמה בשנת 2004 בידי יקי וטורי, רותם אופיר, משה מוסקוביץ' ואלכס אקרמן, ממוקמת בגני תקווה והיא מפתחת תוכנה לבדיקות חומרה ומערכות משובצות (Embedded). החברה גייסה עד היום כ-12 מיליון דולר וכעת היא מצויה בסבב גיוס הון נוסף בהיקף של 15 מיליון דולר.

כבר יש הכנסות של מיליוני דולרים

המערכת משלבת יישומים שונים, המאפשרים לנהל תהליכי בדיקה למוצרים משלב מהפיתוח ועד לשלב הייצור ההמוני. פינגולד, שבא עם רקע בתחום הבדיקות ממרקורי, מסביר שהמערכת של החברה מביאה לקיצור במשך הזמן הדרוש לשיווק המוצרים ומביא לחיסכון ניכר בעלויות: "המערכת משחררת את יחידות הפיתוח בחברות משלב הבדיקות. כל אחד מהיישומים מנהל באופן אוטומטי אספקטים ספציפיים בתהליך הבדיקה. האפליקציות השונות מתממשקות כולן למאגר נתונים אחיד המהווה את לב המערכת".

קואליסיסטמס החלה במכירת המוצר שלה לפני שלושה רבעונים ורשמה עד כה הכנסות בשיעור של כמה מיליוני דולרים. לחברה עשרות לקוחות מהתעשיות הביטחוניות, חברות טלקום, סלולר ואחרות.

*למה החלטת בזמנו ללכת על כיוון של סטארט-אפ?

פינגולד: "אני מניח שהשאלה באה על רקע ההנחה שאני לא חייב להיות שם. התשובה היא: 'כי זה כיף'. פשוט כיף לי לעבד בתחומים הכי מעניינים שאפשר למצוא עם האנשים הכי טובים שיש. אני קם כל בוקר עם שיר חדש בלב. עוד כשעבדתי באינטל, אני זוכר שאנדי גרוב היה מסביר מה מניע קדימה מהנדסים: הפרויקט הבא. ככה זה. גמרת פרויקט אחד ואתה מסתכל על הפרויקט הבא. ליזמים סדרתיים יש את אותה הבעיה. הם גמרו עם חברה אחת, כולם מחייכים והם שואלים: 'יאללה, מה הדבר הבא?'".

*ולמה קואליסיסטמס?

"כי היא פועלת בתחום הבדיקות שהוא מוכר לי, ובגלל שכאשר החברים חשבו על הרעיון, הם הגיעו אליי, ונדהמתי. חשבתי שאי אפשר לחדש יותר בתחום הזה. על פניו, הפוטנציאל פה הרבה יותר גבוה מזה של מרקורי מבחינת היקף המכירות ומבחינת כוח האדם האיכותי בחברה והניסיון המצטבר. בכל חברה שאני מעורב בה, אני מביא את מה שלמדתי בסיבובים קודמים".

*זה לא מדכא עכשיו לנהל חברת סטארט-אפ עם אי הוודאות בשווקים?

"נכון שהמצב לא ברור בשווקים, אבל עלינו על בעיה כואבת ומצאנו לה פתרון. כשהלקוחות רואים את הפתרון, ברור שהוא חזק ממצב השוק. היתרונות כל כך ברורים שהלקוחות קונים למרות שזאת לא שנה הכי טובה בשווקים. בתוך הבלגאן הגדול אנחנו רואים מכירות שגדלות בקצב שרק מאיץ. בלי לפתוח פה לשטן, הקצב מוכתב על-ידי הביקוש. זה נכון שבהכללה סטארט-אפים וחברות רגילות מאבדים מומנטום בגלל מצב השוק מסביב. במקרה שלנו, אנחנו רצים בנפרד מקצב הריצה של השוק".

"השוק מחכה"

בשנה האחרונה החברה יצאה עם המוצר שלה לשוק ועל-פי סמנכ"ל השיווק, אסף שפרן, היא הגיעה להישגים: "עשינו מאז השנה עברה קפיצה גדולה וגיוס ההון אמור לאפשר לנו להמשיך ולצמוח. פיתחנו מוצר שמתאים לכל מי שמפתח ומייצר חומרה אלקטרונית. בנינו תשתית שמתאימה להרבה תחומים, משפרת את איכות המוצרים ומקצרת את הזמן לשוק על-ידי פתרון אוטומטי. בדיקות איכות מהוות צוואר בקבוק בהרבה שווקים".

*למי אתם מוכרים?

"ליצרניות ציוד כמו סרגון, לספקי התקשורת הנייחת והניידת, ליצרני הטלפונים וגם לספקיות. אנחנו פונים גם לשוק הביטחוני, לשוק המכשור הרפואי, לשוק ייצור המכוניות ולשוק המוליכים למחצה.

"התחלנו למכור בישראל, ובשנה האחרונה פתחנו פעילות גם בגרמניה, אנגליה וארה"ב. עכשיו אנחנו רוצים לפנות לשווקים חדשים כמו סין, קוריאה, אוסטרליה, יפן והודו. כיום אנחנו פעילים בעיקר בצפון ומרכז אירופה ובארה"ב. כדי להאיץ את המכירות בארה"ב, חתמנו על הסכמים עם רשתות של מפיצים ושותפויות".

*מול מי אתם מתחרים?

שפרן: "המוצר שלנו מורכב מיישומים גנריים שמתחברים למערכת אחת שמתאימה לוורטיקלים רבים. לכן יש לנו תחרות מחברות קטנות שמפתחות פתרונות בדיקה המיועדים לוורטיקל מסוים או מוצרים ייעודיים כמו למשל ב-BI. אין היום חברה אחת שאורזת את כל היישומים למערכת גנרית אחת".

וטורי, מנהל הכספים בחברה, אומר שקואליסיסטמס מבקשת לגייס הון, אך ככל הנראה לא מקרנות ההון סיכון: "אנחנו מחפשים בעלי מניות בחברה שיאפשרו לנו להמשיך לעבוד. אנחנו לא פוסלים אותם בשום אופן, אבל ברמה האסטרטגית, אנחנו לא צריכים אותם. גיוס הון מקרן אומר תהליך ארוך ומבחינתנו הערך המוסף שלה עבור החברה נמוך.

לדבריו, "אריה והצוות שהוא הביא איתו, מובילים את החברה ברמה האסטרטגית, הם בעלי ניסיון מוכח. מה שנחוץ כרגע זה כסף שמטרתו היא להרחיב את כל צוותי המכירות בכל רחבי העולם. המוצר קיים והשוק מחכה".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"