קוקה-קולה ישראל רוכשת את חלקה של קרלסברג העולמית מקרלסברג ישראל ב-36 מיליון דולר

בנוסף, קוקה-קולה ישראל רוכשת את מפעל הבירה טובורג טורקיה ב-80 מיליון דולר בניכוי חובות ; מדובר בטריטוריה רביעית בה קבוצת קוקה-קולה ישראל תפעל עם מותגי קרלסברג

קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות) יוצאת היום בהכרזה על שני צעדים דרמטיים. הראשון שבהם, קוקה קולה ישראל רוכשת את חלקה של קרלסברג העולמית (20%) מקרלסברג ישראל ב-36 מיליון דולר. בנוסף קוקה קולה ישראל רוכשת את מפעל הבירה טובורג טורקיה ב-80 מיליון דולר בניכוי חובות. יצוין, כי סיום העסקה בין קוקה קולה ישראל למפעל טובורג בטורקיה ייערך בעוד מספר שבועות לאחר אישור הרשות להגבלים עיסקיים בטורקיה.

מדובר בטריטוריה רביעית בה קבוצת קוקה קולה ישראל תפעל עם מותגי קרלסברג. קרלסברג ישראל הוקמה בשנת 92', שלוש שנים לאחר מכן הקימה קרלסברג ישראל את טובורג רומניה.

בשנה שעברה החברה קיבלה זיכיון להפעיל את קרלסברג באלבניה וכעת החברה נכנסת לפעול בבעלות של טובורג טורקיה. התרחבות זו מחוץ לגבולות ישראל מתווספת לשותפות עם קונצרן מולר להפצת מוצרי מולר גם ברומניה ובבולגריה.

כמו כן ישנה פעילות עניפה של פריגת בחו"ל וזאת בנוסף להתפתחות העסקית בארץ בשנים האחרונות שכוללת את רכישת טרה, רכישת נביעות ורכישת השליטה במפעל פריגת.